בית-המשפט השלום בירושלים דחה את תביעתן של הוצאות ספרי לימוד, נגד בעליה של כריכייה לספרים, לשלם להן פיצויים בטענה כי הפר זכויות יוצרים בספרי לימוד שכרך עבור אחר. התובעות, המרכז לטכנולוגיה חינוכית (מט"ח) ואריק כהן ספרים בע"מ, טענו כי בעסקו של הנתבע ביישוב א-רם נתפסה כמות גדולה של ספרי לימוד המפרים זכויות יוצרים, בתהליכי כריכה שונים. הוצאות הספרים טענו כי מדובר בהפרה ישירה של זכויותיהן בספרי הלימוד, משום שהנתבע נטל חלק מהותי בהליך ייצור העותקים המפרים. הנתבע טען כי אינו עוסק בהדפסה או בהפצה של ספרים, אלא אך ורק בכריכתם לפי הזמנת לקוחותיו. לטענתו הוא לא אמור לברר עם הלקוחות האם בידיהם הרשאה חוקית להדפיס את הספרים, ואין זה מחובתו המקצועית להשקיע משאבים במטרה לאתר זיופי יצירות. הנתבע טען עוד כי מסר להוצאות הספרים את פרטיו המלאים של מזמין העבודה.
השופט אלעד לנג דחה את התביעה וקבע כי אין לראות בפעולות הכריכה של הנתבע כהפרה ישירה של זכויות היוצרים של הוצאות הספרים. בית המשפט קבע כי מעשה של כריכת ספרים אינו עולה כדי העתקה של היצירה המוגנת, משום שהמעשה נעדר את יסוד ההעתקה של היצירה הבלתי מוחשית – היא היצירה המוגנת המוצאת את קיבועה בספר הפיסי. השופט לנג קבע כי פעולת הכריכה, שמתמצה בפעולות של חיתוך והדבקה של דפי הספר ואיגודם לידי ספר שלם, נסבה רק על ביצוע פעולות בהיבט הפיסי בו היצירה כבר מקובעת, לאחר שהועתקה והודפסה על ידי אחר – ואין בה כל אלמנט של העתקת התוכן המוגן ביצירה. השופט לנג הדגיש כי פעולת הכריכה שונה באופן מהותי מפעולות אותן מבצע המו"ל של הספרים – משזה פועל, בהכרח, ליצירת עותקים של היצירה המוגנת – ובכך מפר את זכות ההעתקה הראשית של בעליה. לעיון בפסק הדין: ת"א 48425-09-19 המרכז לטכנולוגיה חינוכית ואח' נ' תמימי (18.3.2023).