תקנות חדשות מאפשרות תצפית מרחפנים על אזרחים

אולי יעניין אותך גם

רשות התעופה האווירית (רת"א) פרסמה תקנות חדשות שמאפשרות למשטרה, לפיקוד העורף ולעיריות להגדיר מרחב אווירי כ-U-SPACE (מרחב הטסה לכלים בלתי מאוישים) ולנהל בו באמצעות ספקי שירותי USSP (U-Space Service Providers) פעילויות תצפית, העברת מטענים ועוד.

כך לדוגמא, התקנות יאפשרו למשטרה, שעד כה מפעילה רחפנים בצורה לא סדירה, להסדיר את השימוש במערך רחפני הצילום שלה, שיוכל לשמש בין היתר לטובת פיקוח מעל הפגנות או מוקדי הפרות סדר. התקנות גם יאפשרו גם לקבל פטור זמני מחוק הטיס לטובת הגברת הבטיחות ויעילות השימוש במרחב הציבורי בעת אירועים מתוכננים בהם יופעלו מספר רב של רחפנים. מנגד, התקנות מעלות חשש ששימוש לא מפוקח בהן ייאפשר פגיעה לא מבוקרת בפרטיות האזרחים, כמו על ידי משטרת ישראל.

לפי המשטרה, אין בכוונתה להתחיל לפעול על בסיס התקנות החדשות, עד שלא תזכה להתייחסות מיוחדת: "בכוונת משטרת ישראל לשלב את הפעלת המערכות המשטרתיות במערכת U-SPACE, לאחר שיוטמעו בה דרישות ייחודיות שהועברו על ידי המשטרה וכל זאת תחת הרגולציה שרשות התעופה האזרחית תגדיר." law.co.il מזכיר שהפוטנציאל במימוש הסיכון לפגיעה בפרטיות על ידי גורמים כמו המשטרה בהחלט קיים, כפי שקרה ב-2020, כאשר המשטרה השתמשה ברחפנים להתחקות אחר חייבים בבידוד תוך פגיעה קשה בפרטיות, בניגוד להמלצות הרשות להגנת פרטיות להפעלת רחפנים באזורים ציבוריים. מקור: tech12, מאת: טל שחף.