הפרלמנט האירופאי מתנגד להסדר המתגבש להעברת מידע לארה"ב

אולי יעניין אותך גם

המתווה המתגבש להעברת מידע אישי מאירופה לארה"ב (EU-US Data Privacy Framework) לא מעניק את הרמה הנדרשת של הגנה על פרטיות מידע ולכן הנציבות האירופאית מתבקשת שלא לאשר את ההסדר. כך מציעה טיוטת החלטה הצהרתית (לא מחייבת) של ועדת המשפט וזכויות הפרט בפרלמנט האירופי, המיועדת לעלות להצבעה במליאה. 

טיוטת ההחלטה מתפרסמת לאחר שבחודש דצמבר האחרון הנשיא ביידן פרסם צו נשיאותי לקידום מנגנון העברת מידע מאירופה לארה"ב והנציבות האירפואית פרסמה בעקבות זאת טיוטת החלטה לכינון הסדר להעברת המידע.

טיוטת ההחלטה של הפרלמנט מציינת כי איסוף מידע על ידי סוכנויות הבטחון והמודיעין האמריקניות, כפי שיתאפשר בהסדר המוצע להעברת מידע, עשוי לפגוע באמון האזרחים והעסקים האירופאים. בפרט, צו הנשיא ביידן לא כולל איסור על איסוף גורף או מאסיבי של מידעי אישי. בנוסף, הנשיא ביידן רשאי להרחיב את יעדי הביטחון הלאומי שיצריכו איסוף מידע אישי בלי ליידע בכך את הציבור. עוד מדגישה טיוטת ההחלטה כי צו הנשיא ביידן ממילא לא חל על מגוון דרכים אחרות בהן רשויות בטחון ומודיעין אוספות מידע אישי (שלא באמצעות מודיעין אותות).

הטיוטה גם מבקרת את המנגנון השיפוטי החדש שצו הנשיא הקים כדי לברר תלונות על עיבוד מידע של סוכנויות הבטחון והמודיעין האמריקניות. החלטות הטריבונל השיפוטי יהיו מסווגות ולא יפורסמו בפומבי. בנוסף, הטריבונל יפעל תחת המטרייה של הרשות המבצעת, ולא תחת רשות שופטת עצמאית. הטיוטה עוד מדגישה כי בארצות הברית אין חקיקה פדרלית שמעניקה הגנה מקיפה על פרטיות מידע וכי לאיחוד האירופי ולארה"ב יש הגדרות משפטיות שונות של מושגים מרכזיים בנושא.

טיוטת ההחלטה מבקשת שהנציבות תפתח מחדש את המו"מ על מתווה העברת המידע על מנת לעבות אותו בהגנות נוספות על הפרטיות כך שתתקבל רמת הגנה התואמת לזו שבדין האירופי.