פשרה: מטא תקצה 4 מיליון שקל לקידום הפרטיות

אולי יעניין אותך גם

ענקית הטכנולוגיה מטא, חברת האם של פייסבוק, אינסטגרם ו-ווטסאפ, תשלם 4 מיליון שקלים לקידום פעילויות הקשורות לפרטיות. כך לפי הסכם פשרה מסתמן בתובענה ייצוגית שהוגשה נגד מטא (אז פייסבוק) בטענה כי היא פוגעת בפרטיות משתמשיה (ת"צ (מרכז) 46065-09-14 בן חמו נ' Facebook Inc).

הסכם הפשרה, שטרם קיבל תוקף של פסק דין מבית המשפט המחוזי, התקבל במסגרת בקשה לאישור תובענה ייצוגית שהוגשה בשנת 2014, בעקבות תובענה ייצוגית דומה שהוגשה בארה"ב. בבקשת האישור נטען כי פייסבוק הפעילה מנגנון ניטור להודעות פרטיות של משתמשים, קראה את תוכנן ועשתה בהן שימוש מסחרי; התעלמה מהדין הישראלי המחייב אותה לקבל את הסכמתם מדעת של המשתמשים לשימוש בתוכן ההודעות וכן לא רשמה את מאגר המידע שלה ולא נתנה הודעה מתאימה למשתמשים. פייסבוק הכחישה את הטענות.

כעת, לאחר קרוב לעשור של התדיינות, שכלל גם דיונים רבים על נאותות הפורום הישראלי והדין שצריך לחול על ההליכים (החלטת ביהמ"ש העליון בקישור לעיל) - הגיעו הצדדים לפשרה לפיה מטא תעביר 4 מיליון שקלים לקרן לתובענות ייצוגיות, וזו תשקיע את הסכום לפעולות דוגמת "חינוך לפרטיות, הגנה על פרטיות ופיתוח טכנולוגיות להגברת הפרטיות". כמו כן, תשלם מטא לתובע הייצוגי ולבאי כוחו למעלה מ-1.3 מיליון שקלים. מקור: העין השביעית (מאת: אורן פרסיקו).