נאסר על מפתחת Chatbot לפעול באיטליה בגלל סיכונים לקטינים

רגולטור הפרטיות האיטלקי אסר על חברת לוקה האמריקנית, מפתחת ה-chatbot רפליקה, לאסוף ולעבד מידע של משתמשים איטלקים. זאת, לאחר שחקירת הרגולטור חשפה כי השימוש ברפליקה – אפליקצית "חֲבֵרוּת וירטואלית" המבוססת על אווטארים דיגיטליים – עשוי לסכן את פרטיותם של משתמשים קטינים.

לפי צו הרגולטור, שנכנס לתוקף באופן מיידי, על אף שהאפליקציה מוגדרת כמיועדת למשתמשים בגיל 17 ומעלה ומכילה תכנים מיניים בלתי הולמים, היא מאפשרת בפועל למשתמשים קטינים להשתמש בה מבלי ליישם מנגנונים הולמים לאימות גיל המשתמשים או לקבלת הסכמת הורית. כמו כן, האפליקציה אינה משקפת כראוי למשתמשיה כיצד היא אוספת ומעבדת את המידע האישי שלהם. הרגולטור הודיע ללוקה כי עומדים לרשותה 20 ימים לתיקון הליקויים שהתגלו, ואם לא תפעל כאמור – יוטל עליה קנס בסכום של עד ל-20 מיליון אירו.

זוהי אינה הפעם הראשונה בה הרגולטור האיטלקי מגלה רגישות מיוחדת לסוגית הפרטיות של משתמשים קטינים ברשת. לפני כשנתיים הוציא הרגולטור צו חירום לטיקטוק, שחייב אותה לחסום את כל המשתמשים האיטלקים שלא ניתן היה לאמת את גילם. כתוצאה, טיקטוק נאלצה לחסום למעלה מחצי מיליון משתמשים. מקור: Tech Church (מאת: נטשה לומס).