ארה"ב דורשת לפרק את עסקי הפרסום של גוגל

גוגל מנצלת לרעה את המונופול שלה על טכנולוגיית פרסום מקוון ופוגעת בתחרות בתחום, כך טוענת תביעה שהגישו משרד המשפטים האמריקאי ביחד עם המדינות קליפורניה, קולורדו, קונטיקט, ניו ג'רזי, ניו יורק, רוד איילנד, טנסי ווירגי'ניה לבית משפט פדרלי בווירגי'ניה. התביעה דורשת לפרק את עסקי הפרסום המקוונים של גוגל ותולה זאת במעמדה המונופוליסטי והבלתי חוקי לכאורה בשוק הפרסום הדיגיטלי.
 
על-פי התביעה, גוגל "השחיתה את התחרות הלגיטימית" בתחום הפרסום המקוון בכך שרכשה מתחרים ומתוקף זה הפכה להיות הגורם הדומיננטי בו. לטענת התובעים, המונופול של גוגל מאלץ מפרסמים להשתמש בשירותיה ו"משבש את יכולתם להשתמש במוצרים מתחרים ביעילות".

טענות התביעה דומות לאלו שהוצגו בתביעה שהגישו תובעים כלליים של 16 מדינות בארה"ב ב-2020 ושנידונה עדיין בניו-יורק.

גוגל בתגובה מסרה כי התביעה חוזרת על טענות שהגיש התובע הכללי של טקסס נגד החברה אשר מרביתה נדחתה לאחרונה בביהמ"ש. מקור: דה מרקר (מאת כתבי בלומברג) ופורבס (מאת בריאן בושרד)