רשות הגנת הפרטיות באירלנד חויבה לחקור את וואטסאפ

אולי יעניין אותך גם

וואסטאפ הסתמכה באופן בלתי הולם על חוזה כבסיס משפטי לעיבוד נתונים אישיים, הפרה את עקרון ההגינות ונדרשת לקבל את הסכמת משתמשיה כאשר היא אוספת מידע לצורך שיפור השירות - אלו הן רק חלק מהמסקנות המחייבות שהעבירה מועצת הרשויות הלאומיות להגנת מידע של מדינות האיחוד האירופי (European Data Protection Board - EDPB) לרשות הגנת הפרטיות באירלנד (ה-DPC).

ה-DPC נדרשת לתקן פרטים אלו בהחלטתה נגדר וואטסאפ אירלנד, ואף לחקור את פעולות עיבוד המידע של וואטסאפ אירלנד על מנת לקבוע האם וואטסאפ מעבדת קטגוריות מיוחדות של מידע אישי; האם היא מעבדת מידע למטרות פרסום התנהגותי, למטרות שיווק וכן למתן מדדים לצדדים שלישיים והחלפת מידע אישי עם חברות קשורות למטרות שיפור השירות.

ה-EDPB פרסמה את החלטה לאחר שה-DPC השלימה את חקירתה לגבי וואטסאפ וקנסה את החברה ב-5.5 מיליון אירו, בגין אי-עמידה בחובות שקיפות ואילוץ  משתמשים להסכים לעיבוד המידע שלהם כתנאי להמשך השימוש בשירות. התלונות נגד וואטסאפ הובאו במקור ל-DPC על ידי קבוצת זכויות הפרטיות NOYB ב-2018, אשר טענה שוואטסאפ כופה על המשתמשים להסכים לכך שהנתונים שלהם יעובדו לשיפור השירות כדי להמשיך להשתמש בשירות, תוך הפרת ה-GDPR.

ה-DPC בתגובה אמרה שה-EDPB דרשה ממנה לפתוח "חקירות חדשות של כל פעולות עיבוד הנתונים של WhatsApp", וטענה כי "ל-EDPB אין תפקיד פיקוח כללי בדומה לבתי משפט לאומיים לגבי רשויות עצמאיות לאומיות וה-EDPB אינו יכול להורות ולהנחות רשות לעסוק בתחומים פתוחים וספקולטיביים...". ה-DPC שוקלת להפנות את התיק לבית המשפט לצדק של האיחוד האירופי [מקור: iapp, מאת: אלכס לקאס].