צניחה ברווחי פושעי כופרה ב-2022

אולי יעניין אותך גם

בעקבות עלייה בסירוב של קורבנות סייבר לשלם כופר, רווחי ההאקרים בשנת 2022 צנחו ב- 40%, כך קובעת חברת Chainalysis המתמחה בניתוח ארנקים אלקטרוניים כדי לוודא שאינם משמשים לביצוע עבירות פליליות.

על פי נתוני החברה, נרשמה ירידה של 311 מיליון דולר בתשלומי הכופר בשנת 2022 לעומתה השנה שקדמה לה.

חברות פרטיות, ממשלות, בתי ספר ואפילו בתי חולים נופלים באופן קבוע קורבנות להאקרים המשתמשים בתוכנות הצפנה מסוג כופרות (ransomeware) לנעילת הקבצים במערכות המחשב של הארגונים. מפתח לשחרור הנעילה נמסר לקרבנות רק בעקבות תשלום כופר, על-פי רוב בביטקויין או מטבעות קריפטוגרפים אנונימיים אחרים.

בחלק מהמקרים, מלבד נעילת המערכות, ההאקרים גם מאיימים לפרסם או למכור את הנתונים הגנובים. חוקרי צ'יינאליסיס מדווחים כי על אף שקיימת ירידה בהכנסות מפשעי הסייבר, מספר הפשעים ממשיך לעלות. עם זאת, החוקרים טוענים שרווחי ההאקרים בפועל גבוהים בהרבה מאלה שניתן לראות באמצעות תשלום בביטקוין וזאת מכיוון שהם עלולים להשתמש גם בארנקים אחרים.

ברט קאלו, חוקר איומים בחברת אבטחת סייבר מציין כי חברות הפכו טובות יותר בהגנה על הגיבוי שלהן ולכן הפחיתו את הצורך לשלם להאקרים. בנוסף, לדבריו, מכיוון שהתקפות כופרה הפכו נפוצות יותר, פגיעתן במוניטין של החברות ירדה ועל כן הן נוטות פחות לשלם למען השתקת המקרה.מקור: BBC News (מאת ג'ו טיידי).