מטא תובעת חברה ישראלית על איסוף מידע גלוי משרתיה

אולי יעניין אותך גם

איסוף מידע גלוי על יותר מ-600,000 משתמשי פייסבוק ויצירת למעלה מ-38,000 משתמשים מזוייפים, תוך הפרת חוקי קליפורניה ותנאי השימוש של פייסבוק ואינסטגרם  - אלו הן מקצת מטענות מטא (חברת האם של פייסבוק ואינסטגרם) בכתב תביעה שהגישה ביום חמישי האחרון נגד חברת Voyager Labs. בכתב התביעה, מטא עותרת לפיצויים, וויתור על הרווחים שהושגו שלא כדין וצו מניעה נגד המשך שימוש Voyager Labs בפלטפורמה ובשירותים של מטא.

Voyager Labs היא חברת סטארט-אפ ישראלית, שפיתחה כלי המאפשר לרשויות ממשלתיות, רשויות אכיפת חוק וללקוחות במגזר הפרטי לנתח מידע רב ממקורות גלויים ואחרים, למטרות כגון איתור ועצירת חשודים בפלילים. לפי מטא, Voyager Labs יצרה בחשאי חשבונות פייסבוק מזויפים במדינות שונות ואספה מידע רב ממשתמשי פייסבוק, טוויטר, יוטיוב, וטלגרם  - הכל למטרותיה העסקיות, ללא פיקוח או אחריות, ובאופן שעלול להשפיע על זכויות היסוד של משתמשי מטא.

law.co.il מזכיר שמטא הגישה את התביעה חצי שנה לאחר שבית משפט פדרלי בקליפורניה נעתר, באוגוסט האחרון, לבקשת לינקדאין לבטל את צו המניעה הזמני שאסר עליה לחסום את hiQ Labs, סטארט-אפ מקליפורניה, להפעיל כלים אוטומטיים לאיסוף מידע גלוי מחשבונות משתמשים ברשת החברתית.

זו תביעה נוספת של מטא/פייסבוק נגד חברה ישראלית, לצד התביעה נגד NSO ותביעות אחרות.