ארה"ב: העליון סרב לדון בדחיית התביעה נגד NSO

אולי יעניין אותך גם

שאלת החסינות המדינית של NSO מפני התביעה של מטא (AKA פייסבוק) לא תידון בבית המשפט העליון הפדרלי - כך קבעו שופטי העליון של ארצות הברית. ההחלטה היא חלק מהליך מתמשך שבמסגרתו תבעה WhatsApp (בבעלות מטא) את NSO.

מטא טוענת בתביעה שהוגשה ב-2019 ש-NSO חדרה ללא הרשאה לשרתי שירות המסרים המידיים, כדי להדביק בתוכנה זדונית מכשירי משתמשים שסומנו מראש. מטא טוענת גם כי הקוד הזדוני של NSO הועבר על גבי שרתי וואטסאפ כדי להדביק 1,400 משתמשים שסומנו מראש כמטרות - הכל תוך הפרת תנאי השימוש של WhatsApp.

NSO התגוננה, בין השאר, בנימוק שהיא חסינה מפני תביעות, מפני שפעלה מטעם ממשלות זרות שלא זיהתה, וכי תוכנת פגסוס נשוא התביעה היא כלי המשמש רשויות אכיפת חוק ומודיעין. עוד טענה, כי חלק ממשתמשי WhatsApp הם פושעים וטרוריסטיים אלימים שמנצלים את ההצפנה של WhatsApp כדי להסתתר מהרשויות.

בית המשפט הפדרלי שבפניו מתנהלת התביעה דחה את הטענה. NSO ערערה על כך לבית המשפט הפדרלי לערעורים בחוף המערבי, והוא דחה את טענתה. החברה הגישה בקשת רשות ערעור לבית המשפט העליון, וזה סרב השבוע לדון בערעור - מה שמותיר על כנו את החלטות בתי המשפט בערכאות הנמוכות. לפני החלטת העליון שלא לדון בערעור, הגיש משרד המשפטים האמריקאי את עמדתו לבית המשפט, והסביר ש- NSO לא עומדת בקריטריונים הרגילים ל"ישות מדינית" שיכולה לטעון לחסינות וכי אף ממשלה זרה לא סיפרה למחלקת המדינה ש-NSO פעלה בשמה. מקור: NBC News, מאת: לורנס הארלי.