המלצות גנריות לשימוש ביישמוני תחב"צ

אולי יעניין אותך גם

בדיקת מדיניות הפרטיות של היישומון, בחינת ההסכמה לשיתוף המיקום ביישומון, הטמעת עדכוני האבטחה שמפרסם היישומון ומחיקת חשבון המשתמש בעת סיום השימוש ביישומן - אלה חלק מהמלצות שפרסמה הרשות להגנת הפרטיות לציבור במסמך העוסק בהתנהלות נכונה בשימוש ביישומונים לתשלום ולתיקוף השימוש בשירותי תחבורה ציבורית.

הרשות פרסמה ביולי 2020 מסמך מדיניות המציג את עמדתה העקרונית בנושא. מטרת מסמך ההמלצות כעת היא לצמצם את הפגיעה בפרטיות ציבור המשתמשים ביישומונים הללו. הוא נכתב לאור הרחבת מודל שירותי התשלום בתחבורה ציבורית במסגרת רפורמת "דרך שווה" של משרד התחבורה והרשות הארצית לתחבורה ציבורית.

השימוש ביישומונים לצורך תיקוף ותשלום הנסיעות בתחבורה הציבורית כרוך באיסוף ועיבוד מידע אישי הכולל בין היתר:

  • נתונים אודות המשתמש המוזנים בעת הרישום ליישומון כדוגמת שם, כתובת, דוא"ל, מספר טלפון ופרטי אמצעי תשלום.
  • נתונים טכניים הכוללים סוג מכשיר, מערכת הפעלה, ספק שירותי אינטרנט, כתובת IP וכדומה.
  • נתוני התנהגות שמתייחסים לזמן השימוש ביישומון והיסטוריית השימוש בו כולל אינטראקציות של המשתמש עם צדדים שלישיים באמצעות מודעות המוצגות ביישומון.
  • נתוני מיקום המתייחסים להיסטוריית הנסיעות של המשתמש כולל מיקום גאוגרפי ומידע על מסלולי הנסיעה.

הרשות להגנת הפרטיות ממליצה למשתמשים כי לפני השימוש ביישומון ייבדקו את מדיניות הפרטיות של היישומון ויבררו האם השימוש שעושה היישומון במידע האישי שלהם מקובל עליהם. היא ממליצה לשים לב במיוחד לגישת האפליקציה לנתוני המיקום ולבחון אם המשתמש מעוניין לתת גישה למיקום באופן מדויק או משוער או להסיר את פרטי המיקום לגמרי על ידי שינוי העדפות הפרטיות ביישומון.

כאשר מסיימים להשתמש ביישומון מומלץ למחוק את החשבון ואת היישומון עצמו מהטלפון הנייד על מנת להבטיח כי היישומון יפסיק לאסוף מידע על מיקומכם.

law.co.il מוצא שאלה המלצות שנכונות לכל אפליקציה באשר היא. קרא, גזור והדבק – יישומוני מדיטציה, לימוד פורטוגזית, בריאות וספורט, פיננסים ולימודים, יו ניים איט – ההמלצות מתאימות לכולם.