ארה"ב: אסור להשתמש בטיקטוק בממשל הפדרלי

אולי יעניין אותך גם

חסימת השימוש בטיקטוק במכשירים מממשלתיים, מאבק במכירות מקוונות של מוצרים מזוייפים, חובת דיווח לקונגרס על מתקפות כופרה ועריכת מחקר השפעות הטכנולוגיה על קטינים - אלו הם רק חלק מהחוקים שעברו במסגרת הצעת התקציב הכוללת 4,126  עמודים, שנשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, אישר ביום חמישי האחרון. 

איסור השימוש בטיקטוק ישפיע על יותר מ-4 מיליון עובדי ממשל אמריקאיים, למעט אלו המשתמשים בתוכנה למטרות אכיפת חוק, ביטחון לאומי ומחקר ביטחון. הוא אושר אחרי שמספר מדינות - כדוגמת טקסס, יוטה, פלורידה, ומרילנד - קיבלו החלטות דומות. האיסור מצביע על חשש גובר מפרקטיקות איסוף המידע של טיקטוק הסינית, כמו החשש מגישת הממשל הסיני למידע על משתמשי האפליקציה בארה"ב. טיקטוק ממשיכה לעבוד על הסכם עם הממשל האמריקאי בניסיון לשכך את חששותיו לגבי ביטחונו הלאומי.

בין החוקים הנוספים שאישר נשיא ארה"ב: חוק הגנת הצרכן INFORM שמחייב שווקים מקוונים (כמו אמזון ו-eBay) לאסוף את פרטי החשבון הבנק ופרטי יצירת הקשר של מוכרים בעלי היקף עסקאות גבוה ולאמתם, כדי לצמצם ולהרתיע מפני מכירה מקוונת של מוצרים מזוייפים; חוק מתקפות הכופרה (RANSOMWARE) שיחייב את ה-FTC לדווח לקונגרס האמריקאי על היקף וסוגי תוכנות הכופר הזרות או תלונות אחרות על מתקפות סייבר שהוא מקבל; וחוק לקידום מחקר ילדים ומדיה (Children and Media Research Advancement - CAMRA) המורה לערוך מחקר על השפעות המדיה והטכנולוגיה על תינוקות, ילדים ומתבגרים, כמו השפעות על הבריאות הקוגנטיבית, הנפשית והפיזית על ידי המדיה החברתית, בינה מלאכותית, משחקי וידאו ומציאות מדומה (מקורות: CNBC, מאת: כריסטינה ווילקי; NBC, מאת: דיוויד אינגרם).