קנס של 320,000 ש"ח על סחר לא חוקי במידע אישי

אולי יעניין אותך גם

הרשות להגנת הפרטיות הודיעה כי הטילה קנס של 320,000 ש"ח על חברת בי.אמ.סי ליאן גרופ בע"מ, הידועה כ'דאטה אונליין'. הקנס הוטל בעקבות פיקוח מינהלי שאת ממצאיו מכנה הרשות כ"פרשה חמורה של סחר ושימוש במידע אישי ורגיש של מיליוני אזרחים, על-ידי חברה שהייתה מהגדולות בארץ בתחומה, ושהפרה באופן שיטתי ובוטה את הוראות חוק הגנת הפרטיות ותקנותיו".

דאטה אונליין פעלה בתחום שירותי טיוב מידע. על לקוחותיה נמנו גופים מהמגזר הפרטי והמגזר הציבורי, כדוגמת קופות חולים. החברה הציגה כלפי לקוחותיה מצג שקרי כאילו מאגריה רשומים ופועלים כחוק. הליך הפיקוח כלפי החברה החל בשנת 2019 בעקבות תלונה על מצגיה של החברה. במסגרת הפיקוח תפסה הרשות להגנת הפרטיות חומרים רבים על פעילויות החברה שנעשו בניגוד לחוק הגנת הפרטיות. בעקבות הפיקוח הבטיחה החברה כי תחדול מהפעילות שלה בתחום טיוב המידע. עם זה, בחלוף הזמן התברר לרשות כי החברה ממשיכה בפעילותה הבלתי חוקית בתחום זה. לדברי עו"ד לינא כמאל-טרודי, הממונה על הפיקוח המינהלי ברשות, החברה פעלה כך במשך שנים למרות שהבטיחה שמחקה את המידע הלא חוקי וחדלה מעסקיה בתחום הסחר במידע. גם בקשה לרישום מאגר מידע שהחברה הגישה בעבר הושהתה בשל החשד לאיסוף ושימוש לא חוקיים במידע.

הקנס הוטל כעת על החברה בשל מספר הפרות של החוק, בהן שימוש במאגר מידע בניגוד למטרת הקמתו ושימוש במאגר מידע חרף אי רישומו. law.co.il מעיר כי הקנס המירבי על הפרה בודדת של החוק בידי תאגיד עומד על 25,000 ש"ח - דבר המלמד כי הרשות האשימה את החברה בהפרות מרובות. מקור: ביזפורטל  (מאת דור עצמון).