פייסבוק מפלה לטובה ידוענים בהסרת תוכן אסור

תוכנית של פייסבוק המיועדת להגן על משתמשים בעלי פרופיל גבוה וערך מסחרי לחברה מפני מחיקה שגויה של תכנים שהעלו – פגומה ומפלה. כך קבעה המועצה המייעצת בענייני תוכן ל-Meta.

מטרת התוכנית היא למנוע מהחברה לנקוט בטעות הליכים נגד תוכן שאינו מפר את כללי הפרסום של החברה. תוכן כזה יכול להיות, לדוגמה, פוסטים מסיתים לשנאה שמעלים פעילי זכויות אדם כדי לעורר מודעות לנושא. המועצה מצאה לעומת זאת כי התוכנית גורמת להפליה בין משתמשים ואף לנזק בדמות השארת פוסטים מפרים כתוצאה מיחס עדיף למפרסם.

המועצה המייעצת קבעה כי למטא נדרשים יותר מחמישה ימים להגיע להחלטה לגבי תוכן ממשתמשים ובזמן הזה פוסטים המפרים את כללים התוכן של הרשת החברתית עלולים להפוך לוויראליים ולגרום לנזק.

חוות הדעת מציינת גם כי נראה שלתוכנית אינטרסים עסקיים הפוגעים במחויבותה של מטא לזכויות אדם וכי קיימת בעיית שקיפות בתוכנית שכן החברה לא מספרת לציבור מי נמצא ברשימות הללו.

המלצות הדוח מציינות, בין היתר, שעל החברה לתעדף תוכן שחשוב לזכויות אדם; כי מספר עוקבים של משתמש או היותו ידוען לא אמורים להיות גורם בלעדי להכנסת אדם לרשימה וכי יש לסמן בפומבי חשבונות מוגנים על מנת שהציבור יוכל לתת את דעתו להתנהלותם ולערער על כך במידת הצורך.

ממטא נמסר כי היא בוחנת את חוות הדעת ותגיב תוך 90 יום. מקור: CNET