פיפ"א מציגה: מעקב טכנולוגי אחרי השחקנים במונדיאל

אולי יעניין אותך גם

מונדיאל 2022-2023 בקטאר יאפשר לשחקנים לקבל תובנות לגבי הביצועים שלהם במשחקים דרך אפליקציה ייעודית, כך הודיעה פיפ"א באתר הרשמי שלה.

אפליקציית FIFA PLAYER  פותחה על ידי פיפ"א בשיתוף עם FIFPRO, הנציגה העולמית של כדורגלנים מקצועיים, וייעשה בה שימוש לראשונה במשחקי המונדיאל הקרוב. האם המידע יהיה גלוי גם לצדדים שאינם השחקנים (מאמנים, מנהלי קבוצות, FIFA עצמה ועוד? ההודעה הרשמית של FIFA לא אומרת במפורש. עם זאת, לדברי ההודעה הרשמית - FIFA ו-FIFPRO עבדו בשיתוף פעולה הדוק כדי להגדיר "אמנת זכויות" בקשר עם נתוני השחקנים תוך מתן מידע שקוף לשחקני כדורגל על זכויות הפרטיות שלהם בהתאם לחקיקה הקיימת, לרבות ה-GDPR.

הנתונים שייאספו על השחקנים יכללו, בין השאר, מדדים מחושבים שנאספו על ידי צוות של מנתחי ביצועי כדורגל מיומנים של פיפ"א (לדוגמה, האם שחקן ביצע חיווי כדי לקבל כדור או אם הפעיל לחץ על שחקן יריב שאוחז בכדור) ומדדי ביצועים פיזיים – לדוגמה, מהירות השחקנים - שיאספו באמצעות מערכת מצלמות באיצטדיון.

לפי פיפ"א, הנתונים שייאספו יסונכרנו עם קטעי משחק מצולמים על מנת לאפשר לשחקים לצפות במידע בהתאם להתפתחות המשחק. במסגרת זו יוכלו גם לצפות בקטעי המשחק מזוויות צילום שונות. האפליקציה נוסתה בהצלחה עם שחקנים מקבוצות שונות במהלך הגביע הערבי 2021 FIFA  והוצגה בפני הקבוצות טרם פתיחת המשחקים.

במקביל לזה, פיפ"א הודיעה על שיתוף פעולה במשחקי המונדיאל הקרובים עם אפליקציית Calm להרפיה ומדיטציה. שחקני הכדורגל, המאמנים וצוות האימונים יקבלו מנוי חינם לשימוש באפליקציה "שתסייע להם להתכונן למשחקים ולהירגע".