פשרת ענק: גוגל תשלם 391 מיליון דולר על פגיעה בפרטיות

אולי יעניין אותך גם

גוגל התשלם 391.5 מיליון דולר במסגרת הסכם פשרה עם מדינות (States) בארצות-הברית לאחר שנתבעה בטענה שהטעתה צרכנים לגבי האופן שהיא אוספת ומשתמשת בנתוני מיקום  - כך מסר התובע הכללי של פנסילבניה, ג'וש שפירו אמש. זהו סכום הפשרה הגבוה ביותר בהיסטוריה האמריקאית בתביעות של מדינות. הסדר הפשרה הושג על רקע דו"ח סוכנות הידיעות AP מ-2018, שקבע כי גוגל עקבה אחר מיקום המשתמשים, גם אם ביקשו כי לא תעשה זאת.

התביעה טענה שגוגל לא הייתה בהירה מספיק לגבי האופן שבו היא אוספת, שומרת ומשתמשת בנתוני מיקום, ולא הסבירה כראוי למשתמשים כיצד ניתן להגביל את איסוף הנתונים. כך לדוגמא, השבתת מעקב היסטוריית המיקומים בחשבון הגוגל ("Location History"), לא מנעה מגוגל לאסוף נתוני מיקום, כיוון שיכלה לאסוף אותם באמצעות מעקב אחר פעילות האינטרנט והאפליקציות של משתמשיה ("Web & App Activity"), הגדרה בחשבון הגוגל שמופעלת כברירת מחדל.

במסגרת ההסדר, גוגל הסכימה למסור מידע נוסף כאשר משתמשים משנים הגדרות בחשבונם; להדגיש מידע חשוב לגבי מעקב אחר מיקום המשתמשים; להקים עמוד אינטרנט שיכלול הסבר מפורט על סוג נתוני המיקום שהחברה אוספת ואופן השימוש בהם; להגביל את השימוש והאחסון של נתוני מיקום מסויימים ולשפר הגדרות החשבון כך שיהיו ידידותיות יותר למשתמשים.

גוגל מסרה שהיא "תספק בקרה חדשה המאפשרת למשתמשים לכבות בקלות את הגדרות היסטוריית המיקומים ופעילות האינטרנט והאפליקציות שלהם ולמחוק את נתוני העבר שלהם באופן רציף ופשוט". גוגל גם מתכננת להוסיף הבהרות נוספות לבקרות הפעילות שלה ("Activity controls") ולעמודי הנתונים והפרטיות שלה ("Data & Privacy").