סן פרנסיסקו - תאפשר למשטרה לגשת למצלמות אבטחה ביתיות

אולי יעניין אותך גם

סן פרנסיסקו תאפשר למשטרה החל מהשבוע, לדרוש מבעלי מצלמות אבטחה ביתיות שאינן בחסות או בבעלות העיריה, לקבל גישה לשידורי המצלמה בזמן אמת. זאת, כחלק מן המלחמה בפשע ברחבי העיר ולהגברת תחושת הביטחון בקרב הציבור, כך הודיע ראש העיר.

החקיקה שקודמה בשנה האחרונה על ידי ראש עיריית סן פרנסיסקו, מר לונדון בריד, תכנס לתוקף השבוע ותאפשר לכוחות המשטרה בנסיבות מסוימות (ורחבות), לגשת בזמן אמת לשידורי מצלמות אבטחה בבתים ובעסקים פרטיים, וזאת כדי לסייע במאבק בפשיעה בעיר. החוקים שהיו קיימים עד לכניסת חוק זה לתוקף, אסרו את גישת המשטרה לצילומים בזמן אמת, אלא במקרים של סכנת מוות מיידית או פציעה פיזית חמורה. כך למשל, גישה זמנית למצלמות אבטחה בזמן אמת, לא הותרה למטרות חקירה או מניעת פשיעה, גם אם הפשע עלול היה להיות אלים או לגרום לנזק חמור. כעת, החוק החדש יאפשר את בקשת הגישה גם ב"אירועים משמעותיים של דאגה לבטחון הציבור", למטרות "המשך חקירה ספציפית של פעילות פלילית" ולבחינת "התנהגות בלתי הולמת של קצין חקירה".

לדברי ראש העיר, החוק מאזן בין אינטרס הבטחון הציבורי לבין זכותו החוקתית של היחיד לפרטיות וחירות. כך למשל, בקשת הגישה תהיה מוגבלת בזמן והחיבור יתנתק באופן אוטומטי בתום 24 שעות מרגע קבלת הגישה למצלמה. החוק גם מטיל מגבלות על אופן השימוש בתשדירי המצלמה, על אופן ומשך שמירת המידע, מציב דרישות לפיקוח, תיעוד ודיווח תקופתי על כל בקשות הגישה, וקובע תנאים להכשרת שוטר טרם יוכל לעשות שימוש בטכנולוגיה. תוקפו של החוק, עומד על שנה אחת אשר בסיומה, יתכנסו לדון באפקטיביות ובנחיצות המשכיותו של החוק.

החוק עורר ביקורת ציבורית רחבה, בין היתר מצד ארגוני פרטיות ואקדמאיים שהטילו ספק כי התועלת מהמהלך תגבר על הפגיעה האנושה בפרטיות שהוא מביא איתה. מומחי פרטיות רבים הביעו דאגה מהקשר והתלות בין רשויות השלטון לבין חברות טכנולוגיה שיתפתחו בטווח הארוך כתוצאה מהצורך בפתרונות טכנולוגיים על מנת ליישם את החוק ולבצע את חיבור הגישה למצלמות ביתיות. טכנולוגיה שלרוב אינה מוטמעת במצלמות האבטחה הפרטיות.