התפטרו בכירי הגנת המידע בטוויטר; החברה על כוונת ה-FTC

אולי יעניין אותך גם

נציבות הסחר הפדרלי בארה"ב (Federal Trade Commission - FTC) הביעה דאגה עמוקה לאחר התפטרות ממוני הגנת הפרטיות בטוויטר, שכללו את מנהל אבטחת המידע (Chief Information Security Officer), קצין הפרטיות הראשי (Chief Privacy Officer) וקצין הציות הראשי (Chief Compliance Officer) של החברה.

לפי ה-FTC, התפטרויות ממוני הגנת הפרטיות עלולות להעמיד את טוויטר בסיכון להפרת צווים שניתנו בהסכמה בהליך שניהלה נגדה ה-FTC, לפיהם טוויטר צריכה למסור הודעה לפני כל שינוי גדול הפלטפורמה. טוויטר חתמה על הצווים המוסכמים ונאלצה לשלם 150 מיליון דולר בגין הפרות של כללי ה- FTC ושימוש במידע אישי שלא בכפוף למדיניות הפרטיות ואבטחת המידע שלה. דובר מטעם נציבות הסחר הזהיר כי "אף מנכ"ל או חברה אינם מעל החוק, וחברות חייבות למלא אחר צווי ההסכמה שלנו. צו ההסכמה המתוקן [עם טוויטר] נותן ל-FTC כלים חדשים להבטיח ציות, ואנחנו מוכנים להשתמש בהם".

עורך הדין של אילון מאסק, אלכס ספירו, מסר לעובדי טוויטר במייל כי החברה תמשיך לעמוד בדרישות ה-FTC, והאחריות להפרת הצווים תחול על טוויטר בלבד: "דיברנו היום עם ה-FTC על ההתחייבויות המתמשכות שלנו ויש לנו דיאלוג מתמשך בונה איתם...היו עובדים בטוויטר שאפילו לא עוסקים בעניין ה-FTC שהעירו שהם יכולים [ללכת] לכלא אם לא היינו עומדים בדרישות - זה פשוט לא עובד כך". מקור: רויטרס (מאת: קייטי פול ופרש דייב).