בריטניה: מטא חייבת למכור את Giphy

מטא (Meta, חברת האם של פייסבוק) חייבת למכור את Giphy, מכיוון שהחזקתה על ידי מטא תגביל את חופש הבחירה עבור משתמשי המדיה החברתית בבריטניה ותפחית את החדשנות בפרסום ברשתות החברתיות במדינה - כך קבעה רשות התחרות והשווקים בבריטניה (ה-CMA) בשבוע שעבר.

Giphy הוא מסד נתונים ומנוע חיפוש המאפשר למשתמשים לשתף קטעי וידאו מונפשים הדומים ל-Animated GIF. ה-CMA פרסמה את החלטתה המקורית בנובמבר 2021 ובה הורתה למטא למכור את Giphy. מטא ערערה על החלטה זו לבית הדין לערעורים בענייני תחרות (CAT).

בית הדין לערעורים בענייני תחרות הגיע למסקנה כי מטא תוכל להגדיל את כוח השוק שלה בצורה משמעותית על ידי הגבלת גישתן של פלטפורמות מדיה חברתית אחרות לקובצי GIF של Giphy; השפעה לרעה על שוק הפרסום והפסקת שירותי הפרסום של Giphy, שהיו יכולים לעודד חדשנות ולהתחרות באלו של מטא. הוא מצא שהדרך היחידה להימנע מההשפעה המשמעותית שתהיה לעסקה על התחרות היא למכור את Giphy.

יו"ר קבוצת החקירה העצמאית מטעם ה-CMA, אמר ש"מכירת Giphy תקדם חדשנות בפרסום דיגיטלי, וגם תבטיח שמשתמשי המדיה חברתית בבריטניה ימשיכו ליהנות מגישה לשירות." נציג מטא מסר בתגובה ש"מטא מאוכזבת מהחלטת ה-CMA אך מקבלת את הפסיקה של היום כסוף פסוק" וש"מטא תעבוד בשיתוף פעולה מלא עם ה-CMA כדי למכור את Giphy" [מקור: CNBC, מאת: ריאן בראון].