ארה"ב: חברה שאספה טביעות אצבע ללא הסכמה תשלם 228 מיליון דולר

אולי יעניין אותך גם

חברת רכבות המשא BNSF Railway תשלם 228 מיליון דולר ל-45,600 נהגים שמהם אספה טביעות אצבע ללא הסכמתם מראש - כך פסק בשבוע שעבר בית המשפט הפדרלי בשיקגו במסגרת תובענה ייצוגית שהגיש ב-2019 אחד הנהגים.

הנהג טען ש-BNSF הפרה את החקיקה על מידע ביומטרי במדינת אילינוי (ה- Illinois’ Biometric Information Privacy Act, או ה-BIPA), בכך שדרשה מנהגי משאיות לסרוק את טביעות האצבע שלהם בעת איסוף והורדת מטענים במתקני החברה באילינוי, ללא קבלת הסכמתם מדעת ומראש. פסק הדין מזכה כל נהג ב-5,000 דולרים, הסכום המקסימלי שניתן להעניק במסגרת החוק. 

ה-BIPA מחייב חברות לקבל הסכמה בכתב לפני איסוף נתונים ביומטריים כלשהם. איסוף מידע ביומטרי בלא קבלת הסכמה מדעת של נושא המידע מקים עילת תביעה לפיצויים על הפרת פרטיות ומעניק זכות עמידה בבית משפט פדרלי. law.co.il מזכיר שבשנת 2020 שילמה פייסבוק למעלה מחצי מיליארד דולר במסגרת פשרה במדינת אילינוי, לאחר שנתבעה גם היא בתובענה ייצוגית בטענה כי הפרה אותו חוק ממש כשעודדה את משתמשיה לתייג תמונותיהם של אנשים בשמותיהם.

עורך הדין שייצג את הנהגים, ציין שפסק הדין מראה שהפרטיות חשובה ושחברות חייבות לציית לחוק, אחרת הן יישאו באחריות לכך. BNSF אמרה שהיא מאמינה שפסק הדין משקף אי הבנה לגבי מספר סוגיות משמעותיות, והודיעה כי היא תערער עליו. מקור: רויטרס (מאת ברנדן פירסון).