לראשונה - מדינה מנתקת יחסים דיפלומטיים בעקבות מתקפת סייבר

אולי יעניין אותך גם

אלבניה ניתקה את הקשרים הדיפלומטיים עם איראן והורתה לצוות השגרירות האיראנית לעזוב את המדינה לאחר שהאשימה אותם במתקפת סייבר במדינה.

ראש ממשלת אלבניה, אדי ראמה, מסר שכחלק ממתקפת הסייבר, ההאקרים ניסו לשתק שירותים ציבוריים, למחוק ולגנוב נתונים ממשלתיים ולעורר אי-סדר במדינה. עוד ציין ראמה כי ישנן "ראיות בלתי ניתנות לערעור" שאיראן שכרה ארבע קבוצות האקרים כדי לבצע את המתקפה ביולי האחרון. לדבריו, הפעולות לא צלחו וכל המערכות חזרו לפעילות מלאה. עם זאת אמר כי ניתוק היחסים עומד בפרופורציה לחומרה ולסכנה הנשקפת ממתקפת הסייבר.

איראן דחתה את הטענות וציינה כי הן ההאשמות הינן חסרות בסיס. בנוסף לכך, משרד החוץ של איראן גינה את ההחלטה לגירוש הדיפלומטים שלה וציין כי ייתכן וצדדים שלישיים היו מעורבים בהפניית אצבע מאשימה דווקא לאיראן. ארה"ב גינתה בחריפות את מתקפת הסייבר הודיעה כי תחייב את איראן לשאת באחריות לפעולות המאיימות על בטחונה של אלבניה.

מוקדם יותר החודש, חברת אבטחת הסייבר האמריקנית Mandiant ציינה כי ניתן לקבוע "בביטחון בינוני" כי שחקן אחד או יותר היו מעורבים בתקיפה ולקחו חלק בפעולות שתמכו ביעדים איראניים". סגן נשיא החברה ציין כי "זו אולי התגובה הציבורית החזקה ביותר למתקפת סייבר שראינו איי פעם" ואמר ש"המתקפה היא תזכורת לכך שבעוד שפעילות הסייבר האיראנית האגרסיבית ביותר מתמקדת בדרך כלל באזור המזרח התיכון, היא בשום אופן לא מוגבלת דווקא לאזור זה". מקור: BBC (מאת: דוויד גריטן)