גוגל תסמן מוסדות רפואיים שמספקים שירותי הפלה

אולי יעניין אותך גם

גוגל הודיעה ביום חמישי האחרון כי תחל לסמן בבירור בשירותי החיפוש והמפות שלה מוסדות רפואיים שמספקים שירותי הפלה. אם תצליח לאמת שמוסד רפואי מספק שירותי הפלות, הוא יסומן כמוסד ש-"מספק הפלות", ואם לא תצליח לאשר זאת הוא יסומן כמוסד ש"ייתכן שלא מספק הפלות". השינוי הגיע לאור החלטת בית המשפט העליון האמריקאי שביטל את הלכת Roe v Wade שלפיה הזכות לבצע הפלה היא זכות חוקתית, ולאחר שמחוקקים בארה"ב קראו לגוגל לתקן את תוצאות החיפוש לביצוע הפלות, כיוון שהפנו למרפאות מזוייפות ולגופים הפועלים למניעת הפלות.

בנוסף, גוגל תאפשר מעתה למשתמשיה להרחיב את טווח תוצאות החיפוש, כך שיוכלו לאתר מרפאות וקליניקות הנמצאות בטווח רחוק ממיקומם. למרות שגוגל לא ציינה זאת במפורש, ייתכן שהשינוי יאפשר גם למשתמשים הנמצאים במדינות בהן נאסרו ההפלות, לאתר מוסדות רפואיים המספקים שירותי הפלה במדינות סמוכות שבהן ביצוע ההפלות חוקי.

מטעם גוגל נמסר שהיא "כעת משיקה עדכון שמקל על אנשים למצוא מקומות המציעים את השירותים שהם חיפשו, או להרחיב את התוצאות שלהם כדי לצפות תוצאות נוספות. גוגל עקבה אחר תהליך הבדיקה וההערכה הסטנדרטיים שלה כדי לוודא שהעדכונים הללו מועילים יותר לאנשים". מקור: TechCrunch (מאת: עיישה מליק).