הסכם פשרה בין פייסבוק למשתמשיה בפרשת קיימברידג' אנטליטיקה

אולי יעניין אותך גם

לאחר ששילמה כ-5 מיליארד דולר במסגרת הסכם הפשרה מול ה-FTC (נציבות הסחר הפדרלית) בשנת 2020, וספגה קנסות נוספים משלל מדינות דוגמת בריטניה, ברזיל, אוסטרליה ואיטליה, ענקית המדיה מטה (פייסבוק), תגיע להסדר פשרה נוסף עם משתמשיה.

במסגרת תביעה ייצוגית שהוגשה לבית המשפט המחוזי בצפון קליפורניה לפני ארבע שנים, טענו משתמשי הפלטפורמה החברתית פייסבוק, כי החברה אספה מידע אישי אודות משתמשיה תוך שימוש בפרקטיקות פסולות וכן שיתפה אותו עם צדדים שלישיים ובמיוחד עם חברת קיימברידג' אנליטיקה, וזאת בניגוד למדיניות הפרטיות של החברה.

כזכור חברת קיימברידג' אנליטיקה היא חברת ייעוץ בריטית שבין היתר הייתה אמונה על קמפיין הבחירות של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ. לפי הטענות, קיימברידג' אנליטיקה קיבלה גישה לנתונים האישיים של למעלה מ-87 מליון משתמשי פייסבוק ועשתה בהם שימוש שלא כדין לצורך בניית פרופילים של מצביעים פוטנציאליים. בעקבות הפרשה, קיימברידג' אנליטיקה השביתה את פעילותה בשנת 2018.

ביום שישי האחרון הוגשה בקשה על ידי הצדדים להשהות את התביעה הייצוגית המשתרכת על פני ארבע שנים, ב-60 ימים וזאת כדי לאפשר לצדדים להשלים את המשא ומתן להסדר פשרה. פרטי ההסדר יצריכו את אישורו של בית המשפט לכשיסוכמו סופית. מקור: וול סטריט (מאת ג'ניפר הילר).