גוגל חסמה הורה ששלח לרופא תמונת עירום של בנו החולה

אולי יעניין אותך גם

גוגל סורקת תמונות שמשתמשים מעלים לשירותיה, וכאשר עולה החשש שהתמונות מתעדות התעללות מינית בילדים, חוסמת את הגישה לחשבונם ומדווחת עליהם לרשויות בארה"ב. כך מעיד מקרה של הורה ששלח תמונות עירום של ילדו החולה לרופא לצרכים רפואיים בלבד.

המקרה התרחש בפברואר 2021, בזמן מגפת הקורונה בארה"ב, כאשר חלק מהמרפאות היו עדייין סגורות. ההורה הבחין בנפיחות באזור המפשעה של ילדו, ובהתאם לבקשת האחות, צילם ושלח את תמונות העירום של ילדו לרופא. לאחר שיחת ייעוץ מרחוק, הרופא רשם לילד אנטיביוטיקה, שהובילה להחלמה מלאה.

יומיים לאחר צילום ושליחת התמונות, גוגל חסמה את גישתו של ההורה אל חשבונותיו, עקב "תוכן מזיק" המהווה "הפרה חמורה של מדיניות גוגל ועלול להיות בלתי חוקי". ההורה איבד את גישתו לדואר האלקטרוני, אנשי הקשר, תמונות ואפילו למספר הטלפון שלו, וערעורו על החסימה נדחה על ידי גוגל. מספר חודשים לאחר מכן, משטרת סן פרננסיסקו פתחה בחקירה נגד ההורה וקיבלה גישה לכל המידע שגוגל אספה עליו: החיפושים שלו באינטרנט, היסטוריית המיקומים שלו, ההודעות שלו וכל מסמך, תמונה וסרטון שהוא אחסן בשרתי גוגל. המשטרה בסופו של דבר סגרה את החקירה במסקנה שלא בוצע פשע, אך גוגל סירבה להשיב את גישתו של ההורה לחשבונותיו, ואף ציינה לפני כחודשיים שחשבונותיו ימחקו לצמיתות.

בשנת 2021, גוגל דיווחה על יותר מ-600,000 מקרים בהם עלה החשש להתעללות מינית בילדים וחסמה יותר מ-270,000 משתמשים כתוצאה מכך. גוגל מסרה בתגובה שהיא עומדת על דעתה שלא להשיב את הגישה להורה. משטרת סן פרנסיסקו מסרה בתגובה שהיא תשמח לסייע להורה לגשת למידע שאספה במסגרת חקירתה נגדו. מקור - The New York Times (מאת קשמיר היל).