ניו ג'רזי: המשטרה משתמשת ב-DNA של תינוקות לחקירה

אולי יעניין אותך גם

משטרת ניו ג'רזי השתמשה בדגימות DNA של תינוק כדי לחקור את אביו בקשר לתקיפה מינית שבוצעה בשנות ה-90 - כך טוענים משרד הסנגוריה הציבורית של ניו ג'רזי וה-New Jersy Monitor, ארגון חדשות ללא מטרות רווח, בתביעה שהגישו בחודש שעבר נגד מחלקת הבריאות של ניו ג'רזי והמעבדה לבדיקת בריאות היילודים של ניו ג'רזי.

לפי התובעים, המשטרה השתמשה ב-DNA שאספה מזירת האירוע כדי למקד את החיפוש למשפחה אחת. למשטרה לא הייתה עדיין עילה סבירה לביצוע בדיקות DNA לבני המשפחה, ולכן היא ביקשה מהמעבדה לבדיקת בריאות היילודים של ניו ג'רזי דגימת דם של ילדי המשפחה. ניתוח ה-DNA חשף קשר הדוק בין ה-DNA של התינוק ל-DNA שנאסף מזירת האירוע, ובכך קשר את אביו של התינוק (שכיום כבר ילד) לתקיפה. לאחר ניתוח ה-DNA של האב, המשטרה מצאה כי מדובר באותו DNA מזירת האירוע.

לפי עורכת דין המייצגת את האב, ג'ניפר סליטי, שמירת דגימות ה-DNA שנלקחו מתינוקות ללא הסכמת ההורים (אלא אם התנגדו מסיבות דתיות) למשך 23 שנים מהווה "מתכון לשימוש לרעה" במידע. בנוסף, הצלבת דגימות ה-DNA מתינוקות עם מידע גנטי מהווה פתח לשימוש ב-DNA של הציבור הרחב עבור חקירה פלילית. עורכת הדין אמרה ש"זה כמו בצל דיסטופי. בכל פעם שאנחנו מקלפים שכבה נוספת, אנחנו מגלים איזו פגיעה חדשה בפרטיות". מקור: WIRED, מאת: אמילי מולין.