קנס נוסף של 20 מיליון אירו הושת על ClearView

אולי יעניין אותך גם

לאחר שכבר חטפה קנסות מצטברים של עשרות מיליוני אירו מרשויות הגנת הפרטיות באיטליה ובבריטניה, כעת גם רשות הגנת הפרטיות ביוון מטילה על חב' ClearView קנס של 20 מיליון אירו בשל הפרות חמורות של חוקי הגנת המידע. חקירת הרשות ביוון החלה בעקבות תלונה שהגיש נושא מידע באמצעות עמותת זכויות דיגיטליות. התלונה ביקשה מהרשות ביוון לחקור את התנהלות החברה בטיפול בבקשה לעיון במידע שהגיש נושא המידע וכן לערוך בדיקה רחבה יותר של מכלול נוהגי הפרטיות של החברה.

בדומה לחקירות של הרשויות המקבילות באיטליה ובבריטניה, גם חקירת הרשות ביוון מצאה כי ClearView הפרה את הוראות ה-GDPR העוסקות בחוקיות עיבוד המידע (העדרו של בסיס חוקי המתיר לחברה לעבד מידע ביומטרי של נושאי מידע אקראיים) ובשקיפות כלפי נושאי מידע. מלבד הקנס, הרשות היוונית להגנת הפרטיות ציוותה על החברה למחוק את המידע שברשותה על תושבי יוון והורתה לה לחדול מעיבוד המידע מעתה ואילך. מקור: הודעת ה-EDPB.

law.co.il מזכיר כי בשנים האחרונות נתמחה ביקורת חריפה נגד הטכנולוגיה של החברה, למשל על-ידי מועצת הרגולטורים האירופאים לפרטיות והרשות להגנת הפרטיות בקנדה. לפני חודשים אחדים סירב בית משפט פדרלי בארה"ב לסלק תובענה יצוגית ענקית נגד החברה על הפרת חוקי פרטיות מדינתיים.