ארצות-הברית: ה-FTC מזהירה חברות משימוש לא-חוקי במידע רגיש

אולי יעניין אותך גם

נציבות הסחר הפדרלית בארה"ב (FTC) תשתמש ב"מלוא הסמכות המשפטית שלה" נגד חברות העושות שימוש בלתי חוקי במידע רגיש, כמו נתוני מיקום, בריאות או כל מידע רגיש אחר, כדי להגן על פרטיות הצרכנים האמריקאים - כך הזהירה הנציבות בעדכון שפרסמה בשבוע שעבר. האזהרה מגיעה בעקבות החשש שמידע שאוספות חברות טכנולוגיה ישמש באיתור נשים שביצעו הפלות. ה-FTC פירטה מקרים שבהם פעלה נגד חברות שהשתמשו באופן בלתי חוקי במידע רגיש, כגון חברת Copley Advertising, LLC, אשר הציעה שירותי פרסום נגד הפלות כאשר זיהתה שצרכן התקרב לקליניקה להפלות, או חברת Flo Health אשר שיתפה לכאורה מידע רפואי רגיש עם צדדים שלישיים על אף שהבטיחה לשמור אותו כמידע פרטי.

בעדכון סיפקה נציבות הסחר הפדרלית הנחיות לחברות השוקלות להשתמש במידע רגיש, והמליצה לעיין גם בהנחיות הנוספות לחברות בענייני פרטיות הצרכן ואבטחת מידע. היא סומכת את עמדתה על חוק ה-FTC האוסר נוהגים מסחריים מטעים ולא הוגנים, חוק אמצעי ההגנה שדורש מגופים פיננסיים וגופים הקשורים אליהם לשמור על המידע הצרכני באופן מאובטח, חוק דיווח על פריצה למאגר מידע רפואי שדורש מגופים ומספקי השירות שלהן לדווח לצרכנים על הפריצה והחוק הפדרלי להגנת פרטיות ילדים ברשת.

הנציבות הזהירה חברות לבל יטענו שהמידע אנונימי, עבר אנונימיזציה או שהוא מצרפי (אגרגטיבי) כאשר ניתן לשייכו מחדש לצרכנים. עוד התריעה מפני מאיסוף יתר של מידע רגיש, החזקה שלא לצורך ושימוש לרעה במידע הרגיש של הצרכנים.

כאמור, העדכון פורסם, בין היתר ,בעקבות החשש שהמידע שאוספות חברות הטכנולוגיה יוכל לסייע באיתור נשים שביצעו הפלה באופן לא חוקי, בעקבות החלטת בית המשפט העליון האמריקאי שביטל את הלכת Roe v Wade