חובת מזעור מידע, זכות לסרב לפרסום ממוקד, עילת תביעה אזרחית נגד חברות וחקיקה פדרלית שגוברת על חקיקת פרטיות מדינתית - אלה מקצת ההוראות המצויות בטיוטת הצעת חוק פדרלית - החוק האמריקני להגנת פרטיות ומידע (American Data Privacy and Protection Act). הצעת החוק גובשה על-ידי מחוקקים משני צידי הקשת הפוליטית בארה"ב והיא מהווה את ההתקדמות הריאלית הראשונה שנרשמת מאז 2019 בחקיקת חוק פרטיות פדרלי, על רקע הביזור שחל מאז בחקיקה מדינתית של חוקי פרטיות ביוטה, קליפורניה, וירג'יניה, קולורדו ולאחרונה ממש - קונטיקט.
הצעת החוק הפדרלית שואפת לייסד גוף אכיפה חדש תחת נציבות הסחר הפדרלית (Federal Trade Commission - FTC), והנציבות תידרש לגבש מנגנון מחייב לצורך סירוב לפרסום מקוון ממוקד. היא גם תידרש לנהל מרשם של חברות העוסקות בסחר במידע וטיוב נתונים (Data Brokers). לפי הצעת החוק החדשה, לנושאי מידע יינתנו זכויות כדוגמת עיון במידע, תיקון ומחיקה שלו, ומנהלי חברות שעליהן יחול חוק הפרטיות הפדרלי יידרשו להצהיר מדי שנה על ציות להוראות החוק. נושאי מידע שנפגעו מהפרת החוק יהיו רשאים להגיש תביעה אזרחית, אולם במסגרת הפשרות שהושגו בין הדמוקרטים לרפובליקנים בגיבוש הצעת החוק, זכות התביעה האישית תכנס לתוקף רק בחלוף ארבע שנים מחקיקת החוק.
אף שהצעת החוק גובשה ביוזמת נציגים משתי המפלגות הגדולות בארה"ב, אין וודאות שחקיקתה תושלם במועד לפי בחירות אמצע-הכהונה הצפויות בעוד כחצי שנה. בנוסף, הצעת החוק עדיין לא זוכה לתמיכה של כמה מאנשי המפתח בשתי המפלגות, שבלעדיהם - סיכויי ההצלחה של הצעת החוק נמוכים יותר. מקור: הוושינגטון פוסט (מאת: ג'ייקוב בוג'ג וקריסטיאנו לימה).