ביהמ"ש העליון בברזיל השעה והחזיר את פעילות טלגרם במדינה

אולי יעניין אותך גם

ביהמ"ש העליון בבריזל הורה להשעות את פעילותה של אפליקציית המסרים טלגרם, לאחר שמצא כי לא צייתה לחוקי המדינה ולצווים שיפוטיים שהורו לה להקפיא חשבונות המפיצים מידע כוזב ('פייק ניוז').

ביהמ"ש קבע כי טלגרם נמנעה מחסימת משתמשים מפרים והתעלמה מצווי ביהמ"ש פעמים רבות. הוא העניק לרגולטור התקשורת בברזיל 24 שעות ליישום ההשעיה, שתישאר בתוקף עד שטלגרם תפעל בהתאם לצווים השיפוטיים, תשלם את הקנסות שהושתו עליה ונציג מטעמה יתייצב בביהמ"ש בברזיל. ביהמ"ש גם הורה לאפל ולגוגל לסייע בחסימת הגישה לאפליקציה בפלטפורמותיהן.

מייסד ומנכ"ל טלגרם, פאבל דורוב, התנצל בתגובה על "רשלנותה" של החברה. לטענתו, הפרות החברה נובעות מבעיות במערכת האי-מייל שלה. הוא ביקש מביהמ"ש לעכב את פסיקתו, כדי לאפשר לטלגרם לתקן את הדברים. מקור: רויטרס (מאת: ריקרדו בריטו וליסנדרה פרגואסו)

[עדכון, 21.3.2022: בית המשפט העליון בברזיל ביטל את השעיית טלגרם, עוד לפני שזו הספיקה להיכנס לתוקף, לאחר שטלגרם החלה לבצע מספר פעולות כדי לציית להוראות ביהמ"ש, הכוללות: מחיקת מידע מסווג ששותף לחשבון נשיא ברזיל, הסרת חשבונות המפיצים מידע כוזב, קידום מידע מאומת, סימון פוסטים כוזבים כלא מדויקים וניטור 100 ערוצי הטלגרם הפופולריים ביותר בברזיל (מקור: The New York Times, מאת: ג'ק ניקאס ואנדרה ספיגאריול).]