95,000 צרכנים בארה"ב דיווחו כי נפלו קורבן להונאות ברשתות החברתיות בשנת 2021 בסכום כולל של 770 מיליון דולר, לפי פרסום של נציבות הסחר הפדרלית בארה"ב (ה-FTC) בבלוג שלה. הונאות ברשתות החברתיות הפכו נפוצות בשנת 2017, אז היו מספר הקורבנות וסכומי ההונאה נמוכים כמעט פי 20 מהדיווחים בשנה האחרונה. מאז שנת 2020 מספר הקורבנות הוכפל, והסכום שהצרכנים הפסידו בעקבות הונאות במדיה החברתית בשנה החולפת מהווה כרבע מכלל הסכומים שהפסידו צרכנים בעקבות הונאות מסוגים שונים.
מרבית ההונאות התרחשו במסגרת קניית מוצרים ברשתות החברתיות (בעיקר ב-Facebook וב-Instagram), שלא הגיעו לידי רוכשיהם מעולם. סוגים נוספים של הונאות שדווחו על ידי צרכנים כללו הזדמנויות מזויפות להשקעה, כמו גם התחזות למושא עניין רומנטי המבקש עזרה כספית. ה-FTC פרסמה מספר המלצות לצרכנים להימנעות מהונאות, ביניהן הגבלה של החשיפה של הפעילות שלהם ברשתות החברתיות על ידי הפיכת עמוד הפרופיל לאישי, השבתת ההגדרות המאפשרות פרסום ממוקד, ובדיקת מהימנותן של חברות טרם רכישת מוצרים מהן. מקור: CNET (מאת: אנדרו בלוק)