נציבות הסחר הפדרלית (FTC) במסר ברור לתעשייה: עסק שיפרסם המלצות מזויפות או ישתמש בפרקטיקות דומות שמטרתן להונות את לקוחותיו - "ישלם את המחיר".
בסוף השבוע שעבר הודיעה ה-FTC כי שלחה מכתבי התראה אל למעלה מ-700 חברות – ביניהן ענקיות טכנולוגיה כמו אמאזון, אפל, פייסבוק וגוגל – בהם הזהירה כי השימוש בביקורות ובהמלצות מזויפות יוביל להטלת קנסות בגובה של עד כ-43,000 דולר.
בין הפעולות שבגינן ה-FTC תטיל קנסות: אי-גילוי זהותו של מפרסם הביקורת (האם הוא משתמש אמיתי, והאם הוא משתמש עבר או משתמש בהווה); שימוש בביקורת על מנת להעלות טענות כוזבות בנוגע לביצועי החברה; ואי-גילוי זיקה מהותית למפרסם הביקורת. בקרוב, אינשאללה, בישראל, מקווה law.co.il (מקור: אתר ה-FTC).