מחקר חדש קובע: חופש האינטרנט בירידה מתמדת

אולי יעניין אותך גם

מחקר חדש קובע כי חופש האינטרנט ברחבי העולם מידרדר, זו השנה ה-11 ברציפות. המחקר התפרסם בדו"ח השנתי שפרסם ארגון "Freedom House", ארגון מוושינגטון העוסק בשמירה על הדמוקרטיה. המחקר בחן 70 מדינות שאחראיות על 88% ממשתמשי האינטרנט בעולם, לפי פרמטרים של נגישות ותוכן. 

בארה"ב, חופש האינטרנט נמצא בירידה זו השנה החמישית ברציפות, והיא מדורגת במקום ה-12. הדו"ח קובע כי "גישת השוק החופשי לתעשיית הטכנולוגיה יצרה אפשרויות למניפולציות אוטוריטריות, ניצול לרעה של נתונים ורשלנות בהיקף רחב." ללא פיקוח הולם, דיס-אינפורמציה יכלה לפרוח, ואף להשפיע על דעת הקהל בקשר לבחירות לנשיאות ב-2020.

במקום הראשון מדורגת איסלנד, בשל נגישות נוחה לאינטרנט, הגבלות מעטות על תוכן מקוון ושמירה על זכויות המשתמשים. במקומות האחרונים דורגו מינאמר, בלרוס ואוגנדה, כאשר סין מדורגת במקום האחרון, זו השנה השביעית ברציפות. הדו"ח קובע כי סין הידקה את הפיקוח על אמצעי המדיה, קבוצות דתיות, אוניברסיטאות, עסקים  וארגונים אזרחיים. אזרחי סין חשופים לסנקציות משפטיות ואף פליליות על הבעת ביקורת על הממשלה או הזדהות עם קבוצות דתיות מסויימות. גם הדיון בנושא Covid-19 ומקורותיה צונזר וננקטו צעדים נגד מי שהפר את הצנזורה (מקור: The Hill, מאת: ג'נה רומיין).