בעקבות אפל - גוגל מעדכנת את נהלי הפרטיות שלה

אולי יעניין אותך גם

לפני מספר ימים הודיעה גוגל למפתחי האפליקציות כי החל מסוף שנת 2021, כאשר משתמשי אנדרואיד 12 OS יבחרו שלא להסכים לקבלת פרסום מבוסס התנהגות, למפתחים לא תהיה עוד גישה למזהה הייחודי של גוגל (GAID -Google Ad ID). החל מ2022 השינוי במדיניות גוגל יחול על כל המכשירים התומכים בחנות האפליקציות של גוגל.

מפתחי האפליקציות בחנות של גוגל, משתמשים בGAID לצורך פרסום מבוסס התנהגות וכן למספר מטרות נוספות כגון ניתוחים אנליטיים ומניעת הונאות. כיום, כאשר משתמש בוחר שלא להסכים לקבלת פרסום מבוסס התנהגות (במתכונת של OPT OUT), המפתחים עדיין מקבלים גישה לGAID לצורך אותן מטרות נוספות. החל מסוף השנה, תיחסם הגישה לGAID באופן מלא. גוגל הודיעה שהחל מיולי 2021, היא תספק מענה חליפי לצורך אותן מטרות נוספות.

השינוי במדיניות גוגל, שמתפרסם כחודשיים לאחר שנכנס לתוקף השינוי במדיניות אפל, שונה ממנו בשני היבטים מרכזיים. ראשית, גוגל מסתפקת במנגנון OPT OUT ולא מחייבת את מפתחי האפליקציות לקבל הסכמה אקטיבית של המשתמשים.שנית, גוגל לא תמנע ממפתחי האפליקציות שימוש במזהים ייחודיים אחרים, כל עוד יפרסמו מדיניות פרטיות ויטפלו במידע האישי בהתאם להסכם המפתחים של גוגל. (מקור: HUNTON Privacy & Information Security Law Blog).