התאחדות הפרסום בגרמניה הגישה תלונה נגד אפל בטענה שמדיניות הפרטיות החדשה של אפל, מנצלת לרעה את כוחה בשוק כדי לחסום מחברות אחרות את היכולת לאסוף מידע אודות משתמשים.
בעקבות כניסתו לתוקף של הכלל החדש במדיניות הפרטיות של אפל לפיו כל האפליקציות ידרשו להציג לאישור המשתמש את השימושים שהיא מבקשת לעשות במזהה הייחודי לפני שהאפליקציה תוכל לגשת אליו, הגישה התאחדות הפרסום בגרמניה תלונה לרגולטור להגבלים עסקיים בגרמניה. ההתאחדות נימקה את תלונתה בטענה שהכלל החדש יקנה לאפל יתרון לא הוגן על פני המתחרות וכי אפל נוקטת גישה חד-צדדית המונעת מחברות אחרות לעבד מידע בסביבה האקולוגית של אפל בעוד שהיא עצמה לא נמנעת מלהמשיך לספק את שירותי הפרסום שלה ולאסוף מידע בהיקפים נרחבים.
אפל בתגובה מסרה כי המידע אודות המשתמשים שייך למשתמשים עצמם וכי הכלל החדש יתן להם את הכוח להחליט האם הם מעוניינים שיעשו שימוש במידע אודותם. מקור: דה היל (מאת רבקה קאר).