משרד החינוך דורש לקבל פרטי מורים ותלמידים שחוסנו לקורונה

אולי יעניין אותך גם

משרד החינוך דורש לקבל את פרטיהם של מורים ותלמידים שהתחסנו נגד קורונה, אך במשרד הבריאות סירבו להעביר את המידע מחשש לפגיעה בפרטיות המידע הרפואי. מקורות במשרד החינוך מסרו כי ביקשו את המידע כבר בחודש שעבר כדי למקד את מאמצי ההסברה למורים באשר לחשיבות החיסון וכן על מנת לקבל החלטות באשר לפתיחת מוסדות חינוכיים שנתגלו בהם חולי קורונה.

לדברי מקורות במשרד הבריאות, הועדה להעברת מידע בין גופים ציבוריים במשרד הבריאות אישרה את בקשת משרד החינוך (כמתחייב מתקנות הגנת הפרטיות המסדירות העברת מידע בין גופים ציבוריים), אולם העברת המידע נעצרה על ידי ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי-פרייס.

המחלוקת בין המשרדים הועברה להכרעת משרד המשפטים, שקבע בחוות דעתו כי ניתן להעביר את המידע למשרד החינוך רק לצורך קטיעת שרשראות הדבקה ולא למטרת הסברה. לפי גורמים במשרד המשפטים, העברת מידע על מחוסנים גורמת לפגיעה משמעותית בפרטיות המורים והתלמידים, אך הנסיבות המיוחדות גוברות על עקרונות השמירה על הפרטיות ומאפשרות את העברת המידע. הגורמים אמרו כי המידע יישמר במטה משרד החינוך ויועבר למנהלים רק במקרה של התפרצות קורונה במוסד "בדרך שתצמצם את הפגיעה בפרטיות כתוצאה מהעברתו ותבטיח שמירה על סודיותו ושימשו בו רק לתכלית שלשמה הועבר." לגבי מידע סטטיסטי על שיעורי ההתחסנות, ציינו במשרד המשפטים, כי אין כל מניעה להעביר את המידע באופן מותמם, כלומר שאינו מכיל פרטים מזהים של תלמידים או מורים ספציפיים.

ממשרד הבריאות נמסר כי הנושא נמצא בדיונים פנימיים וכי "משרד החינוך ומשרד הבריאות עובדים בשיתוף פעולה מלא מזה חודשים רבים להעברת נתונים משני הכיוונים בצורה המאובטחת והחכמה ביותר." (מקור: הארץ, מאת: שירה קדרי-עובדיה, עידו אפרתי ונטעאל בנדל)