ארה"ב: מבאס אבל סיומת של שמות מתחם לא כשירה להירשם כסימן מסחר

אולי יעניין אותך גם

בעלות בשם מתחם מהרמה העליונה (סיומת שם מתחם - gTLD) לא מקנה באופן אוטומטי זכויות כשל סימן מסחר. כך פסק משרד הפטנטים וסימני המסחר בארצות-הברית בקשר עם הסיומת .sucks

חברת .Vox Populi Registry Ltd מנהלת את שמות המתחם מהרמה העליונה - "sucks." החברה ביקשה לקבוע שהסיומת מהווה גם סימן מסחר וככזה מקנה לה את כל הזכויות המסחריות הנגזרות מהסימן, שכוללות כמובן שליטה מלאה על השימוש בשם. החברה, תמכה את דרישתה בטענה שהשקיעה בושיווק המותג כשני מיליון דולר בקירוב בין השנים 2015-2016 וצירפה עדויות ומכתבים חתומים מחברות אחרות שהודו כי בעיניהן סיומת שם המתחם מזוהה עם החברה.

סיומת שם המתחם - sucks. הוכרה כסיומת אטרקטיבית שבשל פירושה - "מבאס", משך כותבים רבים לעשות שימוש בסימות שם המתחם בשם המתחם שלהם ולהשמיע את קולם ברחבי האינטרנט בעניינים שמטרידים אותם.

משרד הפטנטים וסימני המסחר סירב לבקשת החברה לרשום את שם המתחם מהרמה העליונה כסימן מסחר וקבע כי מדובר במקרה חריג בו המילה אותה מבקשים לרשום כסימן מסחר היא כה שכיחה ושגורה בשפה היום יומית עד שהיא לא יכולה לתפקד כסימן מסחר ייחודי.

חוק סימני מסחר נועד לרשום סימני היכר המזוהים עם מותג מסוים. תנאי לרישום הוא שהמילים חייבות לשמש זיהוי לאותו מותג או חברה כדי להוות סימן מסחרי. אם לא נעשה שימוש במילים מסוימות כסימן מסחר טרם הבקשה לרישומן, אותן מילים לא יהיו כשירות להירשם לפי הדין הנוהג בארצות-הברית. מקור: פורבס (מאת ג'ס קולן).