בריטניה מחרימה את ענקית התקשורת וואווי מרשת הדור החמישי (5G)

בריטניה הודיעה כי תחרים את ענקית הטלקומוניקציה הסינית וואווי (Huawei) מרשת הדור החמישי של תקשורת סלולרית. בחודש ינואר השנה הודיעה בריטניה כי וואווי תוכל להיות מעורבת ברשת הדור ה-5 כל עוד לא מדובר בליבת הרשת, אך כעת בעקבות לחץ פנימי ובינלאומי בריטניה מקשיחה את עמדתה ומחרימה את וואווי באופן גורף.

שר התרבות הבריטי אוליבר דאודן, מסר בנאומו בפרלמנט כי מפעילי רשתות תקשורת סלולרית יחוייבו להפסיק לרכוש ציוד מוואווי עד סוף השנה וכן להיפטר מציוד של וואווי שכבר מוטמע במערכות שלהם עד 2027. הוא ציין כי הצעד הזה עלול לגרום לעיכוב ביישום רשת הדור החמישי ולגרור עלויות נוספות. "זו לא היתה החלטה קלה, אך היא היתה הנכונה עבור רשתות התקשורת בריטניה, עבור הבטחון הלאומי והכלכלה שלנו, גם עכשיו וגם לטווח הרחוק."

בריטניה היתה נתונה ללחץ אמריקאי כבד להקשיח את עמדתה כלפי וואווי שמוגדרת על ידי מספר סוכניות בארה"ב כסיכון לביטחון הלאומי. בכירים במודיעין האמריקאי אף העלו חששות כי למפלגה הקומוניסטית הסינית יש גישה למערכות תקשורת שוואווי בונה.

דובר מטעם וואווי מסר כי מדובר בהחלטה מאכזבת שתאט את ההתקדמות הדיגיטלית של בריטניה וכי וואווי בטוחה "כי ההגבלות האמריקאיות החדשות לא ישפיעו על העמידות והבטיחות של המוצרים שאנו מספקים לבריטניה" (מקור: The Hill, מאת: כריס מילס רודריגו).