גוגל הודיעה בסוף השבוע האחרון כי היא מפתחת "חוויית חדשות חדשה", אותה היא מתכוונת להשיק בהמשך השנה, שבמסגרתה היא מתכוונת לשלם למו"לים עבור זכות השימוש בתוכן שיחברו במסגרת השירות. הפרויקט יושק תחילה עבור השירותים Google News ו-Discover ולדברי גוגל הוא "יסייע למוציאים לאור המשתתפים להפיק רווח כלכלי מהתוכן שלהם..." ויתמוך בתעשיית העיתונות. גוגל מסרה עוד כי כצעד ראשון היא חתמה על הסכמי שותפות עם מו"לים בברזיל, גרמניה ואוסטרליה, שיאפשרו גישה לתוכן שלרוב נדרש תשלום כדי להגיע אליו. מקור: TechCrunch (מאת אנתוני הא).
law.co.il מזכיר כי בחודש מרץ 2019 הפרלמנט האירופי הצביע לאשר דירקטיבת זכויות יוצרים חדשה, שנועדה לרענן את דיני זכויות היוצרים ביבשת ולהתאימם לעידן הדיגיטלי. אותה דירקטיבה כוללת גם סעיפים שהיו שנויים במחלוקת חריפה, לרבות סעיף 15 (שזכה לכינוי "מס הקישוריות"). סעיף 15 לדירקטיבה מקנה לבעלי זכויות בפרסומים עתונאיים זכות לקבל תמורה הולמת בעת קישור לפרסומים האלה. במקור כוונה ההצעה כלפי שירותים כדוגמת Google News. הסעיף מחייב מנועי חיפוש, רשתות חברתיות ואגרגטורים לחלוק את הכנסותיהם עם מו"לים שתכניהם מוצגים בשירותים. הסעיף מחריג פרסום של קטעי טקסט קצרים, כגון כותרות.