ליברה משנה כיוון

אולי יעניין אותך גם

ההתאגדות LIBRA, שפייסבוק היא ממייסדיה הבולטים, עדכנה את מסמך הייסוד שלה בעקבות חששות רגולטוריים רבים שהופנו כלפיה. ליברה החליטה לזנוח את תכניתה המקורית ליצירת מטבע מיוצב גלובלי הצמוד לסל מטבעות (מטבעות מיוצבים - Stablecoins - הם מטבעות דיגיטליים-קריפטוגרפיים שבאמצעות הצמדתם לנכס יציב כלשהו כמו מטבעות אמיתיים או סחורות אמיתיות, נהנים מערך יציב יותר שפחות מועד לתנודות שערים). 

ליברה הודיעה כי בכוונתה לשחרר במקום מספר מטבעות מיוצבים, כל אחד מהם צמוד למטבע פיאט אחר, כגון דולר, אירו, ליש"ט וכו'. הכוונה היא להמשיך את השימוש במטבע אחיד בשם ליברה, אך לא יהיה מדובר במטבע קריפטוגרפי, אלא במקבץ דיגיטלי של אותם מטבעות מיוצבים הצמודים למטבעות השונים. 

בחודש יוני האחרון הכריזו השותפות בהתאגדות LIBRA, שפייסבוק היא הבולטת בהן, על פרוייקט מטבע הדיגיטלי גלובלי המבוסס על טכנולוגיית בלוקציי'ן. באותו יום הכריזה פייסבוק על הארנק הדיגיטלי Calibra שישמש את המטבע.

הפרוייקט זכה לביקורת מיידית הן מצד רגולטורים לפרטיות והן מצד מומחים שטענו כי היוזמה עלולה להעביר את השליטה בכלכלה העולמית מממשלות ובנקים מרכזיים במדינות השונות לענקיות הטכנולוגיה. צרפת הודיעה כי בכוונתה לחסום את המשך הפיתוח של המטבע והאיחוד האירופי הודיע לפני חודשים ספורים כי אין לאפשר למטבעות דיגיטליים מיוצבים (כדוגמת ליברה) לפעול באיחוד האירופי עד שהאתגרים והסיכונים המשפטיים והרגולטוריים יזוהו במלואם ויזכו להסדרה. הפרויקט "זכה" גם לטענות על הפרת זכויות בסימני מסחר מצד חברת הביטוח הישראלית "ליברה". מקור: TechCrunch (מאת רומיין דילט).