ארה"ב: תוכנה לסינון תוכן לא רשאית לחסום תוכנות מתחרות

אולי יעניין אותך גם

החוק הפדרלי בארה"ב על מהוגנות בתקשורת (Communication Decency Act) שלרוב מעניק חסינות רחבה מאד לבחירה של מפעילי פלטפורמות לסנן או לא לסנן תכנים פוגעניים, לא מחסן יצרנית של תוכנה לסינון תוכן פוגעני מפני תביעה של יצרנית תוכנה מתחרה הטוענת כי תוכנת הסינון חוסמת משתמשים מלהוריד ולהשתמש בתוכנות המתחרות שלה - כך פסק בית המשפט הפדרלי לערעורים בחוף המערבי בארה"ב (Court of Appeals for the Ninth Circuit).

התובעת הלינה כי הנתבעת, יצרנית תוכנת סינון ואבטחה מתחרה, עיצבה את התוכנה שלה כך שתתריע למשתמש על מפגע אבטחה בכל פעם שינסה להוריד תוכנה של התובעת, ואף תמנע ממנו להשלים את הורדת התוכנה. התביעה נסמכה על עילות תביעה בדין המדינתי על תחרות בלתי הוגנת. הנתבעת מצדה התגוננה בהסתמך על אחד הסעיפים הפחות מוכרים של חוק המהוגנות בתקשורת הפדרלי, שלפיו מפעיל פלטפורמה חסין מפני עילות תביעה שעניינן צעד שנקט בתום לב להגבלת גישה לחומר שהמפעיל סבור שהוא חומר "מעורר התנגדות" (objectionable).

הערכאה הדיונית בבית המשפט הפדרלי המחוזי פסקה כי החסינות עומדת לרשות הנתבעת. זאת, משום שהיקף החסינות שנקבע בפסיקה הוא רחב ביותר ואינו מאפשר לבחון את שיקוליה של מפעילת הפלטפורמה בבחירתה לחסום גישה לתוכן מסוים. בית המשפט הפדרלי לערעורים הפך את החלטת הערכאה הדיונית וקבע כי היקף החסינות אינו בלתי מוגבל. לפי החלטת הרוב בפסק הדין, חסימת תכנים שנובעת ממניע של חסימת תחרות, להבדיל מאופיו הפסול של התוכן הנחסם, לא חוסה תחת ההגנה שמקנה החוק הפדרלי.