היורופול: חוקי הגנת המידע האירופיים מקשים על המלחמה בטרור

אולי יעניין אותך גם

בכיר ביורופול, סוכנות המשטרה האירופית, טען כי חקיקת הפרטיות האירופית (ובראש ובראשונה ה-GDPR) פוגעת במאמצי הארגון בכל הנוגע למאבק בטרור. Gregory Mounier, מנהל תחום האינטרנט במרכז הסייבר של היורופול, מסר את הדברים בראיון ל-Bloomberg. הדוגמה הברורה לכך לדברי מונייה היא הסרת מידע אישי מזהה ממנגנוני איתור הפרטים של מרשמי שמות המתחם (WHOIS), ששימשו את הארגון כדי להיוודע את זהות המחזיקים בשמות מתחם שהיו מעורבים בפעילות טרור, ואנשי הקשר מטעמם.

מונייה הדגיש כי הצלחת רשויות האכיפה בארה"ב, בריטניה וקנדה, בכל הנוגע לפעילותו המקוונת של ארגון הטרור דעא"ש, נבעה בין היתר מהגישה החופשית למידע במנגנוני ה-WHOIS. מידע זה שימש גם לצורך סגירת כ-400 אתרים, בלוגים וחשבונות טוויטר שכללו תכנים של ארגון הטרור, ואף לצורך ביצוע מעצרים של גורמים המעורבים בפעילות הארגון.

עד לכניסתו לתוקף של ה-GDPR בחודש מאי האחרון כללו מנגנוני איתור הפרטים הן מידע טכני (כגון זהות שרתי ה-DNS של שם המתחם) והן מידע אישי אודות המחזיק הרשום של שם המתחם ושל אנשי הקשר מטעמו. כעת, מרשמי שמות מתחם רבים אינם מציגים עוד את המידע האישי, כגון שמות, כתובות דוא"ל וטלפונים. מונייה מסר כי מאז מאי 2018 עוכבו או נסגרו תיקי חקירה רבים בשל היעדר גישה ישירה למידע ממרשמי שמות המתחם. מונייה סיכם כי לדעתו האינטרנט הפך למקום פחות בטוח בשל פרשנות שמרנית ומרחיבה של תקנות הגנת המידע. מקור: כלכליסט.