הרגולטור להגנת המידע האירי פתח אתמול בחקירה רשמית נגד Google בחשד להפרת התקנות הכלליות להגנת מידע (GDPR). מטרת החקירה היא לקבוע האם עיבוד המידע האישי, שמתבצע בכל שלב של הפרסום המקוון בשירותי גוגל, עומד בהוראות הרלוונטיות של הרגולציה (GDPR), ובכלל זה העקרונות של שקיפות ומזעור המידע ומדיניות הגנת ושימור המידע. החקירה נפתחה לאחר תלונה של דר' ג'וני ראיין, מנהל המדיניות הראשי של חברת Brave העוסקת בעיסקי הפרסום של Google.
הטענה היא כי טכנולוגית הפרסום של גוגל, הפעילה ביותר משמונה מליון אתרי אינטרנט, חושפת מידע אינטימי על המבקרים באתרים אלו. בכל פעם שאדם מבקר באתר המשתמש במערכת של DoubleClick/Authorized Buyers, מידע אישי אודותיו נשלח ב"בקשה להצעה" (Bid Request) לעשרות או מאות חברות. הבקשה נועדה לקבל הצעות ממפרסמים פוטנציאליים עבור הזדמנות להציג מודעה למבקר הספציפי הזה. המידע, לפי הטענה, נחשף מאות מילארדי פעמים ביום לאלפי חברות. בין השאר נאסף מידע על מיקומים של אנשים, מאפיינים דתיים, מיניים, דעות פוליטיות, הרגלי קריאה, וצפייה ונעשה שימוש בקוד יחודי המאפשר לאורך זמן יצירת פרופיל על כל מבקר. לפי החשד מדובר בחשיפה הגדולה ביותר של מידע אישי שתועדה אי פעם.
המתלונן ראיין צוטט כאומר: "הגיע הזמן לסיים את קפיטליזם המעקב. החקירה של הרגולטור מעידה על כך שכעת, כמעט שנה לאחר כניסת הרגולציה לתוקף, יתרחש שינוי שיחרוג מעבר ל-Google. נדרש לתקן את המודל של הפרסום המקוון כדי להגן על הפרטיות, וכדי להגן על מפרסמים ובעלי אתרים מפני סיכון משפטי תחת GDPR".