אירופה: ענקיות האינטרנט יחויבו להסיר תכנים מסיתים תוך שעה?

אולי יעניין אותך גם

הפרלמנט האירופי אישר השבוע הצעת חוק המטילה קנס של עד 4% מהמחזור על חברות שירותי אינטרנט שלא יסירו תכנים מסיתים תוך שעה אחת מרגע שהרשויות יבקשו זאת. החוק עלה להצבעה לאחר שמסע הרג של 50 אנשים במסגד בניו זילנד הועלה בשידור חי לפייסבוק. כדי שהחוק יהפך למחייב, הוא דורש עוד הסכמות: עם זה, משא ומתן עם הנציבות האירופית ונציגי ממשלות האיחוד האירופי על ניסוח החוק לא צפוי להסתיים בקרוב.

"יש בעיה ממשית עם הסתה לטרור שמופצת באינטרנט ללא הרף ולמשך זמן רב מדי. כל חקיקה חדשה צריכה להיות מעשית ומידתית אם אנחנו רוצים לשמור על חופש הביטוי", אמר נציג הפרלמנט, דניאל דלתון. לעומת זאת, ארגון זכויות האדם של האיחוד ויועצים של האו"ם הביעו דאגה מכך שהצעת החוק איננה ברורה דיה והיא עלולה לפגוע בחופש הביטוי. 

לטענת פייסבוק היא הסירה ב- 24 השעות הראשונות לאחר הטבח בניו-זילנד, כ- 1.5 מיליון קטעי וידאו ששידר היורה. ענקיות האינטרנט מסתמכות על שילוב של כלים אוטומטיים ונציגים אנושיים כדי לזהות ולמחוק תוכן קיצוני. עם זאת, כאשר מסירים תוכן בלתי חוקי מפלטפורמה אחת, הוא חוזר להופיע באחרת באופן המקשה על הרשויות לפקח באופן יעיל על הסרתו הכוללת. המחוקקים הסכימו כי החקיקה צריכה להתחשב בחברות קטנות שאין בידיהם משאבים להטמיע כלים מתקדמים דומים לאלו של ענקיות האינטרנט. מקור: Reuters (מאת: פו יין צה)