לראשונה נחסמה גישה לאתרי הימורים מישראל

אולי יעניין אותך גם

לראשונה, בית המשפט המחוזי הורה להגביל גישה לשלושה אתרי אינטרנט המפרסמים ומפעילים משחקי הימורים ברשת. הצו ניתן לבקשת מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, מכוח חוק סמכויות לשם מניעת ביצוע עברות באמצעות אתר אינטרנט, התשע"ז-2017, שעד כה שימש רק להגבלת גישה לאתרים שפרסמו שירותי זנות ותכנים פדופיליים.

הצו מורה לספקי גישה לחסום תעבורת רשת לאתרים www.1xbet.com, www.p2vbet.com ו- www.totobet777.com. הם מאוחסנים בשרתים בחו"ל. 

חוק הסמכויות שמכוחו ניתן הצו חוקק במקורו בעקבות פסק-הדין של בית המשפט העליון בעע"ם 3782/12 מפקד מחוז תל אביב-יפו במשטרת ישראל ואח' נ' איגוד האינטרנט הישראלי ואח', שקבע כי אין למשטרה סמכות להורות לספקי גישה לאינטרנט לחסום גישה לאתרים הימורים. כעת הוא משמש אפוא לראשונה למטרה שלשמה נחקק מלכתחילה.

מנהל מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, ד"ר חיים ויסמונסקי, ציין כי בכוונת הפרקליטות להמשיך את השימוש בסעדים הקיימים על פי חוק זה, כחלק מתפישה הגורשת כי יש לפעול באופן משולב, הן כלפי מבצעי העברות באמצעות האינטרנט והן – כאשר לא ניתן לחשוף ולהעמיד לדין את מבצעי העבירות - כלפי העברות עצמן. מקור: הודעת דובר משרד המשפטים.

law.co.il מעיר ביובש שהעבירות עצמן, במקרה זה אירגון ועריכת הימורים בניגוד לאיסורי חוק העונשין, ימשיכו להתבצע, אלא שהגישה הישירה אליהן תהיה חסומה מפני מי שרוצים להתבונן באתרים או להמר בהם, בשעה שגלישה לאתרים וגם הימורים (בניגוד לאירגונם ועריכתם) אינם עבירה פלילית.