פייסבוק, גוגל וחברות אחרות בסביבה הדיגיטלית פועלות בקרב הקונגרס האמריקאי לחקיקת חוק פרטיות והגנת מידע פדרלי שהוראותיו יהיו נוחים לפעילותן. אחת ממטרות המהלך הוא לנטרל את חוק הפרטיות החדש שחוקקה קליפורניה מוקדם יותר השנה ושצפוי להכנס לתוקף בינואר 2020. ענקיות הרשת חוששות, בין היתר, כי אם לא יחוקק חוק פדרלי שיגבר על החוק מקליפורניה ויהיה נוח יותר עבורן, מדינות אחרות בארה"ב יצעדו בעקבות קליפורניה ויחוקקו חוקי פרטיות משלהן. במצב כזה, יאלצו החברות להתמודד עם ריבוי הוראות חקיקה שעשויות להשתנות ממדינה למדינה. החברות גם מעוניינות לנצל את ההזדמנות שנוצרה עם הממשל הנוכחי, שמותיר רושם כי יתמוך בחקיקת פרטיות פדרלית שתהיה נוחה יחסית לחברות בארה"ב.
פעילים בתחום הפרטיות הדיגיטלית בארה"ב מתנגדים בתוקף למהלך שחברות הענק האינטרנטיות מנסות לקדם. לדבריהם, אין זה הגיוני שחברה כמו פייסבוק שנמצאת במרכזו של סקנדל שימוש פסול במידע, תעצב לעצמה חוק פרטיות פדרלי בפרמטרים שנוחים לה. מקור: ניו-יורק טיימס (מאת: ססיליה קנג).