מיקרוסופט: נחוצה הסדרה ממשלתית של טכנולוגיית זיהוי פנים

אולי יעניין אותך גם

מיקרוסופט קוראת לרגולציה ממשלתית בתחום תוכנות זיהוי פנים בטענה כי יכולת זו, המבוססת על אינטליגנציה מלאכותית, מסוכנת וחשובה מדי בכדי שענקיות הטכנולוגיה יוכלו להסדיר את השימוש בה בעצמן. נשיא מיקרוסופט, בראד סמית', פירסם בבלוג החברה קריאה למחוקק להקים וועדה מקצועית אשר תקבע סטנדרטים ותפעל כנגד ניצול לרעה של טכנולוגיית זיהוי פנים. 

סמית' הסביר כי הצורך התעורר בעקבות שיפור ביכולות טכנולוגיות בתחום. לדבריו, הטכנולוגיה "יכולה לקטלג את התמונות שלך, לעזור לאיחוד משפחות [אבל] חברות פרטיות ורשויות ציבוריות כאחד יכולות לעשות בה שימוש לרעה". לטענתו, "הדרך היחידה להסדיר את השימוש הנרחב בטכנולוגיה זו היא שהממשלה תעשה זאת".

סמית' אמר עוד כי על הרגולטורים לשקול האם יש לפקח באופן עצמאי על השימוש שעושות המשטרה והממשלה ביכולות זיהוי פנים; מהם האמצעים המשפטיים שניתן להשתמש בהם על מנת למנוע שימוש ביכולות אלה לשם הפללה על בסיס גזע; והאם יש לאלץ חברות להודיע על השימוש שהן עושות בטכנולוגיות זיהוי פנים במרחב הציבורי. 

כיום, אין חוק פדרלי המגביל את השימוש בטכנולוגיות זיהוי פנים בארה"ב, אך מדינות אילנוי וטקסס מחייבות חברות לקבל הסכמה בשביל לאסוף טביעות פנים ומידע ביומטרי אחר. מקור: וושינגטון פוסט (מאת: דרו הארוול).