ישראל: לראשונה הופעל החוק להגבלת גישה לאתרים

אולי יעניין אותך גם

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט המחוזי בת"א שתי בקשות להגבלת גישה נגד אתרי אינטרנט ישראליים המפרסמים שירותי זנות.

מדובר בבקשות ראשונות מסוגן, המוגשות מכוח חוק סמכויות לשם מניעת ביצוע עבירות באמצעות אתר אינטרנט, התשע"ז-2017, שנכנס לתוקף בתאריך 26.9.2017. החוק קובע כי תובע שהוסמך על-ידי היועץ המשפטי לממשלה מוסמך לפנות לבית משפט מחוזי, בבקשה להוצאת צווים להסרת אתרי אינטרנט המאוחסנים על גבי פלטפורמות אירוח בישראל, לחסום גישה לאתרי אינטרנט המאוחסנים על גבי שרתים בחו"ל או להורות על סינון האתרים מתוצאות החיפוש.

שתי הבקשות הראשונות, שהוגשו היום (ד'), מופנות נגד שני אתרים, העוסקים בפרסום שירותי זנות ופונים לקהל ישראלי. הבקשה טוענת כי לאתרים יש מאות אלפי כניסות מישראל. האתר הראשון הוא נט bonescort.com, המאוחסן בפלטפורמת אירוח ישראלית ולפיכך הבקשה לגביו היא להסרתו של האתר באופן מלא מן השרת המארח. הבקשה השנייה נוגעת לאתר sexinternet.co.il, המתארח על פלטפורמת אירוח זרה, ולפיכך הבקשה היא להגביל את הגישה אליו מישראל באמצעות ספקיות הגישה לאינטרנט.

החוק למניעת ביצוע עבירות באמצעות אתר אינטרנט, מאפשר לעתור לבית המשפט בבקשה לחסום גישה לאתרי אינטרנט הכוללים פעילות עבריינית מהסוגים הבאים: פעילות של ארגון טרור, פרסום תכנים פדופיליים, ארגון הימורים אסורים, סחר בסמים מסוכנים ופרסום שירותי זנות. מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה משתפת פעולה עם משטרת ישראל בנושא זה ובין היתר החליטו כי להתמקד תחילה באתרים המפרסמים שירותי זנות - תופעה שכיחה מאוד ברשת. 

מנהל מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, ד"ר חיים ויסמונסקי, מסר כי "בכוונת הפרקליטות להרחיב את השימוש בסעדים הקיימים על פי החוק החדש, וזאת כחלק מתפישת ההפעלה של הפרקליטות בתחום המאבק בפשיעה המקוונת. לפי תפישה זו, יש לפעול באופן משולב, הן כלפי מבצעי העברות באמצעות האינטרנט והן כלפי העבירות עצמן, זאת כאשר לא ניתן להגיע בנקל לחשיפה והעמדה לדין של מבצעי העבירות". מקור: משרד המשפטים - אגף הדוברות.