מילות השיר של טיילור סוויפט אינן מפרות זכויות יוצרים

אולי יעניין אותך גם

בית משפט פדרלי בקליפורניה דחה תביעה שהוגשה נגד הזמרת טיילור סוויפט, בטענה להפרת זכויות יוצרים במילות אחד משיריה. התביעה הוגשה על-ידי שון הול ונתן באטלר, שכתבו את מילות השיר "Playas Gon’ Play" (שיר שביצעה להקת הבנות 3LW בתחילת שנות ה-2000). התביעה הוגשה ביחס למילות השיר "Shake it Off", אחד מלהיטיה הגדולים של סוויפט.

השיר שחיברו התובעים כולל את השורה "Playas, they gonna play / And haters, they gonna hate". לטענתם, שורה זו הועתקה לשירה של סוויפט, ששרה "Cause the players gonna play, play, play, play, play / And the haters gonna hate, hate, hate, hate, hate". 

התובעים טענו כי למרות שמשפטים קצרים לא תמיד זוכים להגנת דיני זכויות היוצרים, הרי שהמשפט שחיברו לעיל בשירם הוא מקורי וייחודי וזכאי להגנה. בית המשפט (השופט Michael W. Fitzgerald) לא השתכנע וקבע כי השורה מהשיר המדובר אינה מקורית או יצירתית מספיק כדי לזכות להגנת זכויות יוצרים. בית המשפט ציין כי השימוש במונחים Players ו-Haters היה מקובל בתרבות הפופולארית האמריקאית במועדים הרלבנטיים. השילוב של שני המונחים הללו אינו יצירתי מספיק, קבע בית המשפט. 

בית המשפט אפשר לתובעים לתקן את תביעתם, באופן שיאפשר להם להתייחס לנקודות דמיון נוספות בין השירים, אך התובעים הודיעו כי אין בכוונתם לעשות כך. במקום זאת, בכוונתם להגיש ערעור על ההחלטה לביהמ"ש הפדראלי לערעורים. לטענתם, קביעתו של השופט דורשת חוות דעת מומחה. מקור: Forbes (מאת מישל פביו).