האנטי-וירוס של קספרסקי נאסר לשימוש בממשל הבריטי

אולי יעניין אותך גם

המרכז הלאומי הבריטי לאבטחת תחום הסייבר (NCSC) אסר על גופי ממשל במדינה להשתמש בתוכנות אנטי-וירוס שמקורן ברוסיה, בשל חשש כי תוכנת האנטי-וירוס של חברת אבטחת המידע הרוסית Kaspersky, מאפשרת העברת נתונים לממשל הרוסי. מסמך מנחה שפורסם בסוף השבוע האחרון על ידי ה-NCSC, והופץ למזכירי המחלקות הממשלתיות, התייחס לסיכונים הטמונים בתוכנות אנטי-וירוס והסביר כיצד על המחלקות להתמודד עם תוכנות אנטי-וירוס של חברות זרות.

אשר למוצרי האנטי-וירוס הרוסיים, נכתב כי אין לעשות בהם שימוש במחשבים המעבדים מידע עבור מערכות מסווגות. ההערכה היא שבאמצעות מוצרים אלה תהיה לרוסיה גישה למידע המסווג, דבר שיהווה סיכון לביטחון הלאומי. בנוסף, המסמך מציין כי ה- NCSC נמצא במגעים עם חברת קספרסקי לפיתוח מערכת לבדיקת מוצריה, כך שבריטניה תוכל לאמת באופן עצמאי את אמינות התוכנה.

בריטניה אינה הראשונה לאסור את השימוש בתוכנה זו. באוקטובר האחרון דיווחנו כי תוכנת האנטי-וירוס של קספרסקי נאסרה לשימוש במחשבי הרשתות הממשלתיות של ארה"ב, על רקע החשש כי החברה מקיימת קשרים הדוקים עם סוכנויות המודיעין במוסקבה ושימוש במוצריה מאפשר ריגול רוסי.

קספרסקי הצהירה בתגובה כי היא מצפה להמשיך את מגעיה עם ה-NCSC, הכחישה בתוקף טענות בדבר אמינות מוצריה או קשריה עם ממשלת רוסיה, וטענה כי האשמות אלה עלו בעקבות המתחים בין וושינגטון למוסקבה (מקורות: The New York Times, The Register).