נציבות התחרות באיחוד האירופי הטילה השבוע על גוגל קנס תקדימי בסך 2.9 מיליארד דולר, על כך שבאופן לא הוגן מנעה את הצגתם של אתרים מתחרים במנוע החיפוש. החלטת הממונה ציינה כי שירות הקניות המקוון של גוגל קיבל עדיפות בהשוואה לשירותי קניות מתחרים בתוצאות החיפוש. לגוגל יש 90 יום להגיב לדרישות הממונה, או לשלם קנסות נוספים בשיעור של 5% מהמחזור הגלובלי היומי של חברת האם של גוגל, אלפבית.
בתגובה להאשמות גוגל מסרה כי השירותים שהיא מעניקה תורמים לצמיחה כלכלית באיזור, וכן הוסיפה שעדיין קיימת תחרות רבה בשוק הקניות המקוונות באירופה בין גוגל לבין החברות הפועלות בתחום כגון אמזון ו-eBay.
זהו הקנס הגבוה ביותר שהטיל הממונה על ההגבלים העסקיים באירופה, כמעט פי שניים מהקנס שהוטל על אינטל ב-2009 בסך של 1.6 מיליארד דולר. הממונה על ההגבלים העסקיים באירופה הוא בין הרגולטורים הפעילים ביותר בתחום השירותים הדיגיטליים, תחום שברובו נשלט על-ידי עמק הסיליקון, כך לדברי הממונה על רשות ההגבלים העסקיים באיחוד האירופי. מקור: ניו יורק טיימס (מאת: מארק סקוט).